آخرین دفاع متهم حوادث گلستان هفتم: از زندگی خسته‌ام، اعدامم کنید

سومین جلسه دادگاه متهم به قتل ماموران نیروی انتظامی ایران
سومین جلسه دادگاه متهم به قتل ماموران نیروی انتظامی ایران Copyright عکس از خبرگزاری میزان؛ حامد عطایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«من وقتی به سمت آنها [مأموران] حرکت کردم، به آنها چراغ دادم؛ حتی بوق هم زدم. قبلاً هم در پایگاه پلیس گفته بودم که عمداً این کار را نکردم، اما آنها دستان شکسته من را گرفتند و شروع به زدن من کردند.»

آگهی

متهم پرونده قتل سه مامور نیروی انتظامی در درگیری میان نیروهای انتظامی-امنیتی با شماری از دراویش گنابادی در خیابان گلستان هفتم پاسداران تهران، در سومین جلسه دادگاه نیز از پذیرش اتهام وارده به خود امتناع کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، آقای ثلاث در سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام قتل خود ضمن تاکید بر این که اتهام‌های وارد به خود را قبول ندارد، گفته است:«من وقتی به سمت آنها حرکت کردم، به آنها چراغ دادم؛ حتی بوق هم زدم. قبلاً هم در پایگاه پلیس گفته بودم که عمداً این کار را نکردم، اما آنها دستان شکسته من را گرفتند و شروع به زدن من کردند.»

آقای ثلاث متهم است روز ۳۰ بهمن با اتوبوس به میان ماموران نیروی انتظامی رفته و یک سرباز وظیفه و دو گروهبان را به قتل رسانده است.

اما آقای ثلاث با بیان این که نیت من کشتن مأموران ناجا نبود، گفته است:«من به حرکت خود ادامه دادم چون نمی‌خواستم اینها بیایند و ما را بزنند، الان هم از خدا طلب بخشش برای خودم می‌خواهم.»

او همچنین در بخش دیگری از دفاعیات خود تاکید کرده که هنگام رانندگی از سلامت کامل روانی برخوردار بوده و چون چشمانش ضعیف هستند ماموران نیروی انتظامی را ندیده و الا اتوبوس را متوقف می‌کرده است.

بیشتر بخوانید:

عکس از خبرگزاری میزان؛ حامد عطایی
دفاع محمدرضا ثلاث در سومین جلسه دادگاه حوادث خیابان گلستان هفتم پاسدارانعکس از خبرگزاری میزان؛ حامد عطایی

آقای محمدی کشکولی قاضی رسیدگی به این پرونده نیز پس از شنیدن دفاعیات آقای ثلاث گفته است:« حرف‌های شما در این جلسه مغایر با دفاعیات گذشته شماست» در مقابل آقای ثلاثه پاسخ داده است:« اگر شما را هم جای من بگذارند، این‌طور می‌گویید؛ شکایت ناجا را به کجا ببرم. من عمداً هیچ آدمی را نکشتم.»

در ادامه سومین جلسه دادگاه، آقای ثلاث همچنین تاکید کرده که برای تعصب مولایش به خیابان گلستان هفتم پاسداران آمده بوده و به همین دلیل وجدان او آسوده است و در عین حال از زندگی خسته شده و عاشق اعدام است.

در پایان این جلسه، رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران اعلام کرده است که مهلت دادگاه برای بررسی این پرونده و شنیدن دفاعیات متهم به پایان رسیده و هیات قضایی حکم را طی فرصت قانونی صادر می کند.

گفتنی است، در جریان درگیری‌های بهمن ماه گذشته خیابان گلستان هفتم، محل سکونت نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی، بنا به اعلام مقام‌های ایران ۵ تن جان خود را از دست دادند. صدها درویش پس از ضرب و شتم توسط پلیس بازداشت شدند. محمد راجی، یکی از این دراویش در بازداشتگاه پلیس جان باخت. خانواده آقای راجی می‌گویند او در زمان بازداشت، زنده بوده است.

خانواده مقتولان از دادگاه خواسته‌اند تا علیه آقای ثلاث حکم قصاص صادر کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش‌ها به اعدام محمد قبادلو؛ وکیل پرونده از قوه قضائیه برای مناظره علنی دعوت کرد

پیام نرگس محمدی بدنبال اعدام میلاد زهره‌وند: سازمان ملل برای توقف اعدام در ایران اقدام فوری کند

بازسازی صحنه قتل داریوش مهرجویی و همسرش با حضور ۴ متهم پرونده