سوچی در استرالیا؛ از استقبال باشکوه گارد ویژه تا اعتراضات به «جنایت»

سوچی در استرالیا؛ از استقبال باشکوه گارد ویژه تا اعتراضات به «جنایت»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خانم سوچی برای شرکت در اجلاس ویژه رهبران انجمن ملل آسیای جنوب شرقی (ASEAN) به استرالیا سفر کرده است.

آگهی

آنگ سان سوچی، مشاور ارشد دولت میانمار روز دوشنبه (۲۸ اسفند) ۱۹ مارس با مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا در مجلس نمایندگان استرالیا در کانبرا، پایتخت استرالیا دیدار کرد.

ورود آنگ سان سوچی به کانبرا با استقبال باشکوهی از سوی گارد ویژه استرالیا همراه بود. نخست وزیر استرالیا پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد در این دیدار در مورد مسائل مربوط به مسلمانان روهینگیا با آنگ سان سوچی گفتگو کند.

خانم سوچی برای شرکت در اجلاس ویژه رهبران انجمن ملل آسیای جنوب شرقی (ASEAN) در امسال در استرالیا برگزار شد به این کشور سفر کرده است.

وی همچنین در یک دیدار ویژه که پشت درهای بسته صورت گرفت از رهبران این انجمن خواست تا برای حل بحران روهینگیا به دولت میانمار یاری برسانند.

بیشتر بخوانید:

حضور او در شهر سیدنی، محل برگزاری اجلاس با اعتراضاتی به سیاست‌های او در میانمار در قبال اقلیت مسلمان روهینگیا همراه بود و معترضان خواهان برخورد قانونی با او به خاطر آنچه که آنها آن را «جنایت علیه بشریت» می‌دانند، بودند. با این حال، دادستان کل استرالیا گفت که خانم سوچی به دلیل داشتن مصونیت دیپلماتیک نمی‌تواند تحت تعقیبی قضایی قرار گیرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

عملکرد منفعلانه خانم سوچی، یکی از برندگان پیشین جایزه صلح نوبل در قبال بحران انسانی در ایالت راخین میانمار انتقادات زیادی را علیه وی برانگیخته است.

بسیاری با امضای طوماری خواستار بازپس گیری جایزه صلح نوبل او شدند اما کمیته اهداء کننده این جایزه اعلام کرد که چنین اقدامی صورت نخواهد گرفت. دانشگاه آکسفورد نیز تصویر او را از محل ورودی این دانشگاه به انبار خود منتقل کرد.

از ماه اوت سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون حدود ۷۰۰ هزار نفر از اعضای اقلیت روهینگیا از میانمار به کشورهای همسایه بویژه بنگلادش گریخته‌اند.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر طی ماه‌های گذشته شواهد بسیاری مبنی بر کشتار مسلمانان روهینگیا و تجاوز به آنها در میانمار ارائه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران در دولت استرالیا؛ نخست وزیر بار دیگر تهدید به برکناری شد

عفو بین الملل: سرکوب روهینگیا در میانمار جنایت علیه بشریت است

گزارش سازمان ملل در مورد پناهجویان روهینگیا به درخواست میانمار پس گرفته شد