برندگان جشنواره فیلم حقوق بشر

برندگان جشنواره فیلم حقوق بشر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جایزه «سازمان جهانی علیه خشونت» به فیلم «لیبی: جنگ با تجاوز» ساخته سیسیل الگرا رسید.

آگهی

جشنواره فیلم «حقوق بشر» که به سینما و حقوق بشر اختصاص دارد، همزمان با نشست سالیانه حقوق بشر، در ژنو سوییس برگزار می شود. امسال این جشنواره هفتادمین سالگرد امضای اعلامیه حقوق بشر را جشن می گیرد.

فیلم «غریبه در بهشت» ساخته گیدو هندریکس برنده جایزه بزرگ بهترین مستند سال شد.

در این فیلم معلمی را سیسیل می بینیم که با سه گروه مختلف از پناهجویان تازه از راه رسیده سه رفتار متفاوت در پیش می گیرد: بی اعتنایی، مهربانی و در نهایت ترکیبی از این دو. کارگردان برخورد آمال پناهجویان را با واقعیت به نمایش می گذارد.

جایزه «سازمان جهانی علیه خشونت» به فیلم «لیبی: جنگ با تجاوز» ساخته سیسیل الگرا رسید.

شبه نظامیان لیبی صدها نفر را می دزدند و شکنجه می کنند و تجاوز به شکل سلاحی نظام مند برای ویرانگری و تحقیر به کار می رود. درحالیکه به مردان نیز مانند زنان تجاوز می شود صحبت از آن به ویژه برای مردان شرمساری و بی حیثیتی خانوادگی به بار می آورد.

سسیل الگرا، کارگردان این فیلم می گوید: «در سراسر لیبی واقعا یک ماشین تجاوز به مردان به کار افتاده که هدفش سلطه جویی و به زانو در آوردن دیگری و نابود کردن چشم انداز سیاسی او است. این تجاوزها امتداد جنگی است که هدفش از بین بردن تمامیت طیف مردانه در تصمیم گیری سیاسی است.»

هدف سینما می تواند و باید فراتر از سرگرمی باشد و جشنواره سینما و حقوق بشر می خواهد آگاهی از اشتباهات و خشونتهایی را افزایش دهد که هر روز در گوشه کنار دنیا روی می دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد