تفاوت ۱۰ برابری دستمزد گزارشگر زن و مرد بی‌بی‌سی

تفاوت ۱۰ برابری دستمزد گزارشگر زن و مرد بی‌بی‌سی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آمارها حاکی از آن است که زنان به طور کلی ۱۵ درصد کمتر از همکاران مرد خود حقوق می‌گیرند و این تفاوت دستمزد در برخی کشورها بیش از ۷۰ درصد است.

آگهی

مارتینا ناوراتیلووا، بازیکن بازنشسته تنیس چک-آمریکایی و گزارشگر ورزشی بی‌بی‌سی مدعی است که دستمزد همکار وی جان مک‌انرو، بازیکن بازنشسته تنیس آلمانی-آمریکایی و گزارشگر ورزشی بی‌بی‌سی، در جریان مسابقات تنیس ویمبلدون ۱۰ برابر او بوده است. 

آقای مک‌انرو در جریان گزارش این مسابقات مبلغی حدود ۱۵۰ هزار پوند (حدود ۲۱۰ هزار دلار)، دریافت کرده، در حالی که خانم ناوراتیلووا تنها ۱۵ هزار پوند (حدود ۲۱ هزار دلار) دستمزد گرفته است.

مارتینا ناوراتیلووا در این باره گفت که وی شوکه و عصبانی است. وی در ادامه افزود: «گزارش مسابقات تنیس ویمبلدون کار تمام وقت من نیست و تنها دو هفته از وقتم را به آن اختصاص دادم. اما زنانی را در نظر بگیرید که در طول دوران کاری خود همواره کمتر از همتایان مرد خود دستمزد دریافت می‌کنند.»

مسابقات تنیس ویمبلدون قدیمیترین و معروف‌ترین رقابت‌های تنیس دنیاست که از قرن ۱۹ میلادی آغاز شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در پاسخ این ادعا شبکه بی‌بی‌سی اعلام کرد که این تفاوت بخاطر تبعیض جنسیتی نبوده است بلکه به این دلیل بوده که در جریان مسابقات جان مک‌انرو ساعات بیشتری را نسبت به مارتینا ناوراتیلووا کار کرده و مسئولیت بیشتری بر عهده داشته است.

با این حال خانم ناوراتیلووا در واکنش به ادعای بی‌بی‌سی گفت که باور ندارد ساعات کاری و مسئولیت همتای مردش در جریان این مسابقات ۱۰ برابر بیشتر از او بوده است. 

سال گذشته نیز شبکه بی‌بی‌سی میزان دستمزد ستارگان این شبکه را اعلام کرد و مشخص شد که مجریان سرشناس زن این شبکه بسیار کمتر از همتایان مرد خود دستمزد دریافت می‌کنند.

موضوع تبعیض و تفاوت جنسیتی در رابطه با میزان دستمزدهای دریافتی زنان و مردان در سال‌های اخیر به بحثی جنجالی تبدیل شده است.

آمارها حاکی از آن است که زنان به طور کلی ۱۵ درصد کمتر از همکاران مرد خود حقوق می‌گیرند و این تفاوت دستمزد در برخی کشورها بیش از ۷۰ درصد است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کدام نمایندگان پارلمان اروپا سالانه بیش از ۱۰۰ هزار یورو درآمد دارند؟

ویدیو؛ آثار «جسورانه و تحریک آمیز» سارا لوکاس در لندن به نمایش درآمد

سال تحصیلی افغانستان بدون حضور بیش از یک میلیون دختر آغاز شد