گزارشی جالب از وضعیت زندان‌های اروپا

گزارشی جالب از وضعیت زندان‌های اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شورای اروپا گزارشی درباره وضعیت زندان‌های اروپا منتشر کرده است.

آگهی

شورای اروپا گزارشی از وضعیت زندان‌ها در ٤٧ کشور عضو این شورا در سال ٢٠١٦ را منتشر کرد. برپایه این گزارش تعداد زندانیان در سال ٢٠١٦ نسبت به سال قبل افزایش محسوسی داشته است. تنها کشورهای اروپایی که در این فهرست قرار ندارند روسیه، اوکراین، لیختن اشتاین و بوسنی و هرزگووین هستند.

شلوغ ترین زندان های اروپا

در این گزارش می خوانیم که تعداد زندانیان با ۲.۲ درصد افزایش، هجده هزار و پانصد نفر، به ۸۵۰ هزار نفر رسیده است. به نسبت تعداد شهروندان هم زندان‌های اروپایی افزایش یک درصدی را تجربه کرده است.

میانگین ظرفیت کلی زندان ها به ازای هر ۱۰۰ نفر به ۹۱.۶ درصد رسیده است و بسیاری از زندان های اروپایی چندین برابر فراتر از ظرفیت اصلی شان افراد محبوس دارند.

مقدونیه به ازای هر ۱۰۰ ظرفیت زندانی ۱۳۲ محبوس دارد. وضعیت مجارستان بهتر نیست و با ۱۳۲ زندانی هم رده مقدونیه است. بلژیک با ۱۱۹ زندانی وضعیت خوبی ندارد و در مکان های بعدی ایتالیا با ۱۰۹، پرتغال با همین تعداد و ترکیه با ۱۰۳ زندانی در زمره شلوغ ترین زندان‌های اروپا هستند.

زنان بسیار کمتر از مردان زندانی

نرخ زنان گرفتار در ندامتگاه‌ها همچنان بسیار پایین تر از مردان است. میزان خارجی‌هایی که بطور میانگین در کشورهای اروپایی گرفتار هستند به ۱۱.۶ درصد می رسد.

گرانترین زندان های اروپا

بطور کلی بودجه ۱۸.۸ میلیارد یورویی در این زندان ها سالانه هزینه می شود. زندان‌های آلمان، با سه میلیارد یورو بودجه  گرانترین در سال بودند. ایتالیا با ۲.۸ میلیارد یورو در جای دوم قرار می گیرد. فرانسه و اسپانیا به ترتیب با ۲.۶ و ۱.۵ میلیارد یورو در سال در مکان های قبلی قرار می گیرند.

میانگین دوران حبس هم ۹ ماه گزارش شده است.

تعداد زندانیان به نسبت جرم

در این میان جرم اغلب زندانیان بگونه ای دسته بندی شده است که در نسبت به سالهای گذشته تغییری نداشته است. سارقان با ۱۸.۹ درصد و مجرمانی که بدلیل درگیری های خیابان گرفتار شده اند با ۱۷.۵ درصد بالاترین تعداد زندانیان را تشکیل می دهند. جرم‌هایی چون قاچاق مواد مخدر و قتل با نزدیک به ۱۲.۵ درصد در جایگاه بعدی دسته بندی جرائم حاضر در زندان ها را تشکیل می دهند.

مرگ و میر

نرخ مرگ و میر در میان زندانیان به ازای هر ۱۰ هزار هم بند به ۳۱ نفر می رسد. این رقم در سال های ۲۱۰۵ و ۲۰۱۴ میلادی ۲۷ نفر به ازای ده هزار نفر بوده است. بالاترین دلیل مرگ و میر در زندان خودکشی گزارش شده است. خودکشی عامل مرگ ۳۲ درصد از زندانیان متوفی است. خودکشی در مردان ۳۰ درصد است و تنها ۲ درصد از زنان بدلیل خودکشی جان خود را از دست داده اند.

افزایش بی سابقه تعداد زندانیان در ترکیه

ترکیه با ۱۶۱.۷ درصد افزایش تعداد زندانیان بالاترین میزان را در ده سال گذشته به خود اختصاص می دهد. آلبانی با ۶۶ درصد در جای بعدی قرارمی گیرد. ایتالیا با ۲۰.۹ درصد در جای بعدی است.

بیشترین تعداد زندانیان به نسبت جمعیت را کشور آلبانی در اختیار دارد. هلند و دانمارک در مکان های بعدی هستند و در جایگاه چهارم ترکیه قرار می گیرد.

تعداد زندانیان متهم به قتل در آلبانی ۳۳.۲ درصد هستند که بسیار فراتر از میانگین اروپایی آن است. مولداوی و رومانی با ۲۴.۳ و ۲۲.۸ در زمره کشورهای بعدی هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرگ ناوالنی در حبس؛ در زندان‌های روسیه چه می‌گذرد؟

بیش از ۴۰۰ نفر در روسیه به دلیل شرکت در مراسم یادبود ناوالنی دستگیر شدند

«مخالف‌کشی در روسیه»؛ آیا ناوالنی را پوتین سر به نیست کرد؟