ترامپ بالاخره پیروزی پوتین در انتخابات را تبریک گفت

ترامپ بالاخره پیروزی پوتین در انتخابات را تبریک گفت
Copyright Kremlin.ru [CC BY 4.0 (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0)], via Wikimedia Commons
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم امنیت ملی ترامپ از وی خواسته بودند در تماس تلفنی با پوتین، پیروزی‌اش در چهارمین دوره ریاست‌جمهوری را تبریک نگوید. آنها حتی عبارت «تبریک نگویید» را با حروف بزرگ در یادداشت خود برای وی نوشته بودند.

آگهی

رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا بالاخره بعد از گذشت دو روز از پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، در تماسی تلفنی انتخاب مجدد وی را تبریک گفت.

دونالد ترامپ در این تماس تلفنی متذکر شد که در «آینده‌ای نه چندان دور» با آقای پوتین دیدار و درباره مسابقه تسلیحاتی، اوضاع اوکراین و سوریه گفت‌وگو خواهند کرد. رییس جمهور آمریکا گفت: «مسابقه تسلیحاتی بین آمریکا و روسیه در حال خارج شدن از کنترل است [...] ولی ما به کسی اجازه نخواهیم داد تا به پای ما برسد».

واشنگتن پست به نقل از منابع آشنا با موضوع ادعا کرده است که تیم امنیت ملی ترامپ از وی خواسته بودند در تماس تلفنی با پوتین، پیروزی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک نگوید. آنها حتی عبارت «تبریک نگویید» را با حروف بزرگ در یادداشت خود برای وی نوشته بودند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از سوی دیگر ترامپ در تماس تلفنی با رییس جمهور روسیه اشاره‌ای به مسمومیت سرگئی اسکرپیال، جاسوس سابق روس نکرد. این درحالی است که بریتانیا ضمن معرفی مسکو به عنوان مسئول مسمومیت سرگئی ایکریپال و دختر ۳۳ ساله‌اش تصمیم به اخراج ۲۳ دیپلمات روسیه گرفت. مسکو نیز در واکنش به تصمیم لندن تعدادی از دیپلمات‌های بریتانیایی را اخراج کرد.

بیشتر بخوانید:سکوت کشورهای غربی در برابر پیروزی پوتین در انتخابات روسیه

واکنش‌ سناتورها به پیام تبریک ترامپ

تماس تلفنی ترامپ با انتقاد‌هایی از جانب برخی سناتورهای آمریکایی همراه شد.

سناتور جان‌ مک‌کین، نماینده ایالت آریزونا در سنای آمریکا در واکنش به تماس تلفنی دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین برای تبریک انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری روسیه گفت: «یک رئیس جمهور آمریکا با تبریک گفتن به دیکتاتورهایی که در انتخابات نمایشی برنده می‌شوند نمی تواند دنیای آزاد را رهبری کند. دونالد ترامپ تمام شهروندان روسی را که از حق رای در انتخابات آزاد و عادلانه برای تعیین سرنوشت کشورشان محروم شده‌اند، از جمله شهروندان میهن‌پرست روسیه را تحقیر کرده است».

بیشتر بخوانید:

سازمان امنیت و همکاری اروپا: رای‌دهندگان روس «گزینه واقعی» نداشتند

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محبوب‌ترین روسای جمهور کشورهای اروپایی چه کسانی هستند؟

پوتین محبوب دل رهبران احزاب پوپولیست در غرب

انتخابات روسیه؛ چرا بازنده‌ها در مقابل پوتین کاندیدا می‌شوند؟