بازداشت پسر بنیانگذار بانک اقتصاد نوین در ایالات متحده

بازداشت پسر بنیانگذار بانک اقتصاد نوین در ایالات متحده
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

علی صدرهاشمی نژاد بدلیل دورزدن تحریم ها و کلاهبرداری از دولت ایالات متحده در ویرجینیا بازداشت شد.

آگهی

علی صدرهاشمی نژاد، فرد ایرانی که در ایالات متحده به اتهام ارسال بیش از ۱۱۵ میلیون دلار از ونزوئلا به ایران از طریق بانک های آمریکایی بازداشت شد پسر یکی از متمول ترین سرمایه گذاران ایرانی محمد صدر هاشمی نژاد است. محمد صدر هاشمی نژاد بنیانگذار یکی از بزرگترین بانک های خصوصی ایران با نام اقتصاد نوین است.

برپایه آخرین گزارش ها دادستان آمریکایی اعلام کرده است که علی صدرهاشمی نژاد با ایجاد شرکت های صوری در خارج از ایران، معاملات با شرکت های ایرانی در ونزوئلا را پنهان می کرد. علی صدر هاشمی که ۳۸ ساله است چهارشنبه در ویرجینیا دستگیر شده است. آقای صدرهاشمی نژاد رئیس بانک پیلاتوس در مالت بود. این بانک در پرونده مرگ خبرنگار مالتی تحت بازجویی کاراگاهان اروپایی است. علی صدر هاشمی در شش مورد بدلیل دورزدن تحریم ها از سوی دادستانی نیویورک متهم شده است.

خانواده صدرهاشمی در ایران مالک شرکت استراتوس هستند که توسط پدر علی صدرهاشمی تاسیس شده است و در دهه هفتاد میلادی یکی از شرکت های مورد تقدیر محمد خاتمی، رئیس جمهوری ایران قرارگرفته است. حال مقامات آمریکا می گویند این خانواده از طریق شرکت استراتوس و اجرای پروژه‌های ساخت و ساز در ونزوئلا تحریم های آمریکا علیه ایران را دور زده است.

علی صدر هاشمی نژاد متهم به توطئه برای فریب ایالات متحده است. گفته می شود اتهامات علیه صدرهاشمی نژاد می تواند او را مادام العمر محکوم به زندان کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شمخانی در دیدار با وزیر خارجه فرانسه: اروپا تسلیم بازی روانی ترامپ در برجام شده است

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟