تور بوسنی-صربستان موتورسواران «گرگ‌های شب» روسیه

 club Night Wolves
club Night Wolves Copyright REUTERS/Vasily Fedosenko
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایالات متحده آمریکا این باشگاه موتورسواری را به دلیل فعالیتهای ضد غرب و حمایت‌هایش از جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین، تحریم کرده است؛ گفته می‌شود برخی از اعضای این گروه عضو گروههای مسلح در اوکراین بوده‌اند.

آگهی

باشگاه موتورسواری «گرگ‌های شب» روسیه که برای دیدگاههای ملی گرایانه و ارتباط نزدیکش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مشهور است، تور جدیدی را در کشور بوسنی و هرزگوین و زیر پرچم «بالکان روسیه» آغاز کرده است.

این تور از روز دوشنبه ۱۹ مارس از شهر بلگراد، پایتخت صربستان آغاز شد و حدود بیست موتورسواری که در این برنامه شرکت کرده‌ بودند روز سه‌شنبه وارد جمهوری نیمه خودمختار سرپسکا در این کشور شدند.

تور بوسنی و صربستان این گروه ۹ روز به طول می‌انجامد و قرار است موتورسواران در این مدت مسافت ۲ هزار کیلومتری را طی کنند.

ورود حدود بیست موتورسوار گروه «گرگ‌های شب» به بوسنی و هرزگوین و سفر به استان‌های مختلف آن، نگرانی مقامات این کشور را به همراه داشته است. زیرا اگرچه در وبسایت این گروه اعلام شده که هدف از برگزاری این تور «جستجوی تاثیرات فرهنگی امپراطوری روسیه در سرزمین‌های بالکان» است اما منتقدان کرملین بر این باورند که هدف اصلی آنها تبلیغ دیدگاههای ملی گرایانۀ ولادیمیر پوتین و ناسیونالیسم روسی است.

مقامات بوسنی و هرزگوین نگرانند که این افراد، احساسات ضد غربی را در این سرزمین چند پاره تحریک و جنبش‌های جدایی طلب صرب را به انجام اقدامی برخلاف سیاستهای کنونی حاکم در این کشور تشویق کنند.

مقامات بوسنی پیش‌تر این گروه را تهدیدی برای امنیت کشور خود توصیف و ورود الکساندر زالدوستانوف، رهبر باشگاه «گرگ‌های شب» به این کشور را ممنوع کرده بودند. با این وجود زالدوستانوف اعلام کرد که این تور حتی بدون حضور او برگزار خواهد شد.

انتظار می‌رود که موتورسواران باشگاه «گرگ‌های شب» در جریان این سفر با برخی از سیاستمداران نزدیک به کرملین از جمله میلوراد دودیک، رئیس جمهوری سرپسکا دیدار داشته باشند یعنی کسی که اعلام کرده است تا پایان امسال همه‌پرسی را برای جدایی این منطقه از بوسنی و هرزگوین برگزار خواهد کرد.

ایالات متحده آمریکا این باشگاه موتورسواری را به دلیل فعالیتهای ضد غرب و حمایتهایش از جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین، تحریم کرده است؛ گفته می‌شود برخی از اعضای این گروه عضو گروههای مسلح در اوکراین بوده‌اند.

در اوایل ماه جاری میلادی نیز کورتیس اسکاپاروتی، از فرماندهان ارشد نیروهای ناتو نسبت به نفوذ قابل توجه روسیه در منطقه بالکان هشدار داده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار روسیه: در صورت اقدام بوسنی برای پیوستن به ناتو «مجبور به واکنش» خواهیم شد

آزمایش موتورسیکلت خودران بی‌.‌ام.و

تنش میان صربها و مسلمانان بوسنی در پی درخواست تجدید نظر در حکم لاهه