نمایندگان دومای روسیه اتهام مزاحمت جنسی زنان خبرنگار را بی‌اساس خواندند

Moscow State Duma
Moscow State Duma
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که از فرستادن خبرنگاران خود به دوما خودداری خواهند کرد و برخی دیگر نیز فعالیتهای خبری خود را دربارۀ این نهاد قانونگذاری محدود کردند.

آگهی

حدود بیست رسانۀ روس زبان، در اقدامی نادر در روسیه و در اعتراض به رسوایی جنسی در پارلمان این کشور، پوشش خبری دوما را تحریم کردند.

برخی از آنها اعلام کردند که از فرستادن خبرنگاران خود به دوما خودداری خواهند کرد و برخی دیگر نیز فعالیتهای خبری خود را دربارۀ این نهاد قانونگذاری محدود کردند.

تحریم دوما پس از آن به اجرا گذاشته شد که سه خبرنگار زن بطور رسمی لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور خارجۀ دوما را به مزاحمتهای جنسی در زمانی که آنها درخواست انجام مصاحبه داشته‌اند، متهم کردند و کمیتۀ اخلاقی دوما نیز در واکنش به این رسوایی جنسی، آقای اسلوتسکی را از اتهام انجام هرگونه تخلفی از جمله ایجاد مزاحمتهای جنسی برای خبرنگاران مبرا دانست.

این تصمیم کمیته اخلاقی در حالی اعلام شد که یکی از خبرنگاران شاکی، فایل صوتی ضبط شده‌ای از رفتار نامناسب آقای اسلوتسکی در اختیار داشت.

رسانه‌ها در حالی دست به تحریم زده‌اند که در فرهنگ روس‌ها و ارزش‌های سنتی روسیه، تحریم از همان قدرت و اعتباری که در غرب دارد، برخوردار نیست. با این وجود این اقدام رسانه‌ها از سوی بسیاری از فعالان حقوق بشر و همچنین شماری از سیاستمداران منتقد کرملین حمایت شد.

گروه رسانه ای «RBC» روسیه اعلام کرد: «کمیتۀ اخلاقی دوما با این تصمیم در واقع مزاحمت‌های جنسی برای خبرنگاران را تایید کرده است.»

در واکنش به این تصمیم رسانه‌ها، برخی نمایندگان دوما از لئونید اسلوتسکی حمایت کردند. او از سوی هم حزبی‌هایش در حزب محافظه کار لیبرال دموکرات هم حمایت شد و آنها خبرنگاران را افرادی وابسته به رسانه‌های غربی توصیف کردند که در این موضوع نیز از غرب دستور گرفته‌اند.

تا کنون کرملین در قبال این رسوایی جنسی، تصمیم کمیتۀ اخلاقی یا تحریم دوما توسط رسانه‌ها واکنشی نشان نداده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین از هرگونه اظهارنظر در این باره خودداری کرد و تنها گفت: «این موضوع مربوط به نهاد ریاست جمهوری نمی‌شود.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراض نمادین گزارشگران بدون مرز به زندانی شدن خبرنگاران در روسیه

گرانی سر‌سام‌آور پدهای بهداشتی در لبنان برخی دختران را در دوره پریود خانه‌نشین کرده‌است

سال تحصیلی افغانستان بدون حضور بیش از یک میلیون دختر آغاز شد