خشم اروپایی‌ها فروکش کرد؛ ترامپ تعرفه فولاد اروپا را افزایش نداد

خشم اروپایی‌ها فروکش کرد؛ ترامپ تعرفه فولاد اروپا را افزایش نداد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفت تعرفه‌های سنگین واردات آلومینیوم و فولاد از سوی اتحادیه اروپا را موقتا لغو کند.

آگهی

رئیس جمهوری آمریکا با عقب نشینی از مواضع ماه گذشته خود، قصد دارد تا اعمال تعرفه های جدید فولاد و آلومینیوم برای اتحادیه اروپا و ۶ شریک تجاری خود بطور موقت متوقف کند.

مسئول تجارت خارجی ایالات متحده اعلام کرد که دونالد ترامپ از اعمال تعرفه های جدید فولاد و آلومینیوم فعلا دست خواهد کشید. بحث اعمال تعرفه های جدید فولاد و آلومینیوم علیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، یکی از محورهای اصلی گفتگوهای رهبران اروپایی در نشست دو روزه آنها در بروکسل است. این نشست که اولین نشست در سال ۲۰۱۸ میلادی است بعدازظهر جمعه بپایان می رسد.

رابرت لایتهیزر، مسئول بخش تجارت خارجی ایالات متحده صبح جمعه این خبر را در آستانه تصمیم گیریهای نهایی رهبران اروپایی در بروکسل اعلام کرد. وی در حالی که برای رائه توضیحاتی به سنای آمریکا رفته بود با بیان این سخنان افزود که کشورهای دیگری هم در حال مذاکره برای مستثنی شدن از این قانون هستند. کانادا، مکزیک، استرالیا، آرژانتین، برزیل و کره جنوبی از جمله این کشورها هستند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده بتازگی تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم به این کشور بین ۲۵ تا ۱۰ درصد افزایش داد و اعضای اتحادیه اروپا به عنوان اصلی ترین متحد ایالات متحده از این تصمیم خشمگین شدند. قرار بود در جریان نشست سران رهبران اروپایی در بروکسل واکنش تندی به این تصمیم رئیس جمهوری آمریکا داده شود که حالا با تعلیق این تعرفه ها به نظر می رسد یکی از مهمترین محورهای گفتگوی رهبران اروپایی در بروکسل از برنامه حذف می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عقب‌نشینی ترامپ؛ «جنگ تجاری» با اروپا به تعویق افتاد

همبستگی کامل اتحادیه اروپا با بریتانیا در برابر روسیه

اتحادیه اروپا برای تحریم شهرک‌نشینان افراطی اسرائیل به «توافق سیاسی» دست یافت