حمله افراد نقاب دار به دانشجویان در مون پلیه؛ پای یک استاد نیز در میان است

خشونت در دانشگاه مون پلیه
خشونت در دانشگاه مون پلیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس مستعفی دانشکده حقوق احتمال وجود یک استاد این دانشکده در میان افراد نقاب دار را منتفی ندانست.

آگهی

در پی حادثه جنجالی روز پنجشنبه در دانشگاه مون پلیه فرانسه که طی آن تعدادی از دانشجویان معترض پس از ضرب و شتم توسط افراد نقاب دار از داخل یک سالن آمفی تئاتر تخله شدند، رئیس دانشکده حقوق این دانشگاه مجبور به استعفا شد.

دانشجویان معترض روز پنجشنبه در جریان نشست عمومی سندیکاهای دانشجویی تصمیم گرفتند در مخالفت با اصلاح قانون پذیرش دانشگاهی در سالن آمفی تئاتر دانشکده حقوق اجتماع کنند و روز جمعه نیز این تصمیم خود را عملی کردند.

این اجتماع اما با ورود افراد باتوم به دست به اغتشاش کشیده شد. تصاویر ویدیویی که کاربران شبکه های اجتماعی از این ماجرا بر روی اینترنت منتشر کردند خشونت بی سابقه بر ضد دانشجویان در یک محیط دانشگاهی کشور فرانسه را آشکار کرد و بسیار خبر ساز شد.

در این ویدیوها دیده می شود که افرادی نقاب دار در حضور کارمندان انتظامات دانشگاه برای تخلیه سالن به سوی دانشجویان حمله می کنند و با باتوم آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

دادستان عمومی شهر مون پلیه روز جمعه این حادثه را با به عنوان جرم حقوقی « اعمال خشونت مسلحانه در جریان یک تجمع» معرفی کرد و از تشکیل یک پرونده قضایی برای بررسی جزئیات بیشتر آن خبر داد.

از سوی دیگر وزارت آموزش عالی فرانسه نیز در واکنش به این حادثه در بیانیه ای ضمن اشاره به اعمال خشونت غیر قابل توجیه افراد نقاب دار نسبت به دانشجویان تجمع کننده تصریح کرد فردریک ویدال، وزیر آموزش عالی به طور کامل در جریان این ماجرا قرار گرفته است.

رئیس مستعفی دانشکده حقوق پیشتر با اعلام اینکه تعدادی از افراد مخالف اشغال فضاهای دانشکده ممکن است دست به این اقدام زده باشند احتمال وجود یک استاد دانشکده حقوق در میان افراد نقاب دار را نیز منتفی ندانست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانسه؛ امضای اصلاح قانون کار و آغاز روزهای پرتنش دولت ماکرون

قوانین مهاجرتی استرالیا باز هم سخت‌تر می‌شود؛ محدودیت‌های جدید برای صدور ویزای دانشجویی

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند