نخبه های مدارس آمریکا از کجا می آیند؟

 نخبه های مدارس آمریکا از کجا می آیند؟
Copyright U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Gustavo Castillo/Released
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اگر روزی آمریکا درهای خود را کامل به روی مهاجران ببندد، چه تغییراتی را برای این کشور به همراه می‌آورد؟ جواب این سوال برای بسیاری شگفت انگیز است.

آگهی

اگر روزی آمریکا درهای خود را کامل به روی مهاجران ببندد، چه تغییراتی را برای این کشور به همراه می‌آورد؟ جواب این سوال برای بسیاری شگفت انگیز است.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط بنیاد ملی سیاست آمریکا ۸۳٪ یعنی ۳۳ نفر از۴۰ دانش‌آموز راه‌یافته به مرحله آخر مسابقات استعدادهای علمی، فرزندان خانواده‌های مهاجر هستند. این خانواده‌های مهاجر با روش‌های گوناگونی به آمریکا مهاجرت کرده اند. بعضی‌ از خانواده‌ها از طریق ویزای کار و بعضی دیگر از طریق ویزای خانوادگی توانسته بودند برای ساختن زندگی جدید به آمریکا بروند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

۷۵٪ از این نخبگان علمی، فرزندان خانواده‌هایی هستند که با ویزای کار در آمریکا زندگی می‌کنند. از این بین تنها والدین ۷ دانش‌آموز نخبه، در آمریکا متولد شده‌اند.

باید به این نکته نیز توجه کرد که مهاجرانی که از طریق ویزای کار در آمریکا اقامت می‌کنند، کمتر از ۱ درصد از کل جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند. بر همین اساس احتمال برتری فرزندان مهاجران کاری ۴ بار بیشتر از دیگر خانواده‌هایی است که از والدین متولد آمریکا تشکیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: مشکلات نظام آموزشی در آمریکا

بر اساس این تحقیق والدینی که به عنوان دانشجو برای ادامه تحصیل آمده‌اند و ماندگار شده‌اند نیز شانس بیشتری نسبت به والدین آمریکایی برای داشتن فرزندانی افتخار‌آفرین در زمینه علمی دارند. ۶۸٪ از این دانش‌آموزان نخبه فرزندان خانواده‌هایی هستند که حداقل یکی از والدین به عنوان دانشجو و برای ادامه تحصیل به آمریکا رفته‌اند. از این تحقیق می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که اگر آمریکا قوانینی وضع کند که دانشجویان خارجی نتوانند بعد از ادامه تحصیل و برای کار در آمریکا بمانند، آمریکا خود را از داشتن تعداد زیادی دانش‌آموز نخبه محروم کرده‌است.

در سال ۲۰۱۶ نیز از ۹ دانش‌آموز نخبه برنده جوایز علمی در سراسر کشور، ۷ دانش‌آموز فرزند خانواده مهاجر بوده‌است. این مسابقات در آمریکا به عنوان «جایزه نوبل نوجوانان» شناخته می‌شود.

دانش‌آموزان نخبه راه‌یافته به مرحله آخر به خبرنگار مجله فوربز گفته‌اند که آنان فداکاری‌های پدران و مادرانشان برای داشتن زندگی بهتر برای فرزندانشان، را درک می‌کنند و قدر می‌دانند.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به آمریکا؛ امتیازها و شرایط در طرح جدید ترامپ چیست؟

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

والدین ملانیا ترامپ در تناقض با سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ شهروند آمریکا شدند

پناهجویان و هلندی‌ها در کنار یکدیگر چیزهای جدید می‌آموزند

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها