قتل یک زن یهودی در پاریس همزمان با دیدار وزیر خارجه فرانسه از اسرائیل

قتل یک زن یهودی در پاریس همزمان با دیدار وزیر خارجه فرانسه از اسرائیل
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

« این لحظه برای من لحظه سختی است. همین چند ساعت پیش از یادبود یهودیان کشته شده در هولوکاست دیدن کردم و داستان زندگی‌اشان را شنیدم».

آگهی

همزمان با سفر ژان‌ایو لودریان، وزیر امورخارجه فرانسه به اسرائیل، رسانه‌‌های فرانسوی از قتل یک پیرزن یهودی در آپارتمانش در پاریس خبر دادند.

پیکر این زن ۸۵ ساله سوخته و پوشیده از زخم‌‌های ناشی از چاقو بود. سازمان دیدبان یهودستیزی در فرانسه اعلام کرد که قتل این زن یادآور جرائم ناشی از نفرت است.

گفته می‌شود این زن از بازماندگان کشتار یهودیان به دست نازی‌های آلمان در دوران جنگ دوم جهانی بوده است.

واکنش لودریان: احتمالا عمل یهودستیزانه بوده است

این خبر در‌حالی‌ مخابره شد که سفر لودریان به اسرائیل با دیدار رسمی از بنیاد «ید وشم» که یادواره شش میلیون قربانی یهودی در جریان هولوکاست است، آغاز شده بود.

آقای لودریان در مورد این قتل گفت: «این لحظه برای من لحظه سختی است. همین چند ساعت پیش از یادبود یهودیان کشته شده در هولوکاست دیدن کردم و داستان زندگی‌شان را شنیدم. الان از جزئیات این قتل هولناک با خبر شدم. اکنون نمی‌توان به طور قطع از انگیزه این قتل مطمئن بود، ولی احتمال دارد این یک عمل یهودستیزانه باشد و تعجب‌آور نیز نخواهد بود».

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دیوار حائل اسرائیل

وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه ۶ فروردین در جریان سفر یک روزه خود به اسرائیل از دیوار حائل در کرانه باختری رود اردن دیدار کرد. دانیال زیدمان، مدیر سازمان مردم نهاد «زمین اورشلیم»، در حالی‌ که وزیر امورخارجه فرانسه را همراهی می‌کرد توضیحاتی درباره تقسیم شدن بیت المقدس به دو قسمت و اشغال قسمت فلسطینی توسط اسرائیل داد. هدف سازمان مردم نهاد «زمین اورشلیم» برقراری صلح با فلسطینیان است.

خبرگزاری فرانسه با نقل توضیحات آقای زیدمان به وزیر امورخارجه فرانسه نوشت که ساخت دیوار در سال ۲۰۰۲ هزاران فلسطینی را که شهروند بیت‌المقدس محسوب می‌شوند و مالیات پرداخت می‌کنند، از خدمات شهری محروم کرده‌است.

اسرائیل در اوج انتفاضه سال ۲۰۰۲ شروع به ساخت دیوار حائل کرد که آن را «دیوار امنیتی» نامید. اسرائیل هدف خود از ساخت دیواری که قرار است ۷۱۲ کیلومتر باشد را حفاظت اسرائیل در برابر حملاتی که از کرانه باختری شروع می‌شود، اعلام کرد.

اما برای فلسطینی‌ها این دیوار بتونی به ارتفاع ۹ متر و پوشیده از سیم خاردار و شوک برقی، سمبلی از اشغال فلسطین و «دیوار آپارتاید» است. در حالی‌ که دو سوم از این دیوار تاکنون ساخته شده‌، با اضافه کردن مرزهای جدید، زندگی فلسطینی‌ها را مختل کرده است. بر اساس داده‌های سازمان ملل ۸۵٪ از دیوار حائل در کرانه باختری است و ۹،۴٪ از سرزمین فلسطین را ایزوله کرده است.

رویترز
نوجوانان فلسطینی در حال دویدن در مقابل دیوار حائل اسرائیل در کرانه باختریرویترز

دیدار با نخست وزیر اسرائیل و رئیس تشکیلات فلسطینی

بعد از ظهر روز دوشنبه وزیر امورخارجه فرانسه با بنیامین نتانیاهو برای گفتگو درباره مسائل منطقه‌ای به خصوص برنامه موشکی ایران و نقش پررنگ ایران در مسائل سوریه دیدار می‌کند. پس از این دیدار، آقای لودریان به رام‌الله خواهد رفت تا با محمود عباس، رئیس تشکیلات فلسطینی ملاقات کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افتتاح هتلی در کرانه باختری با نقاشی های بنکسی

پیشنهاد فرانسه به حزب‌الله لبنان برای عقب‌نشینی از مناطق مرزی با هدف آتش‌بس با اسرائیل

نتایج نظرسنجی: اسرائيلی‌ها مخالف آتش‌بس هستند؛ «این کشته‌ها بهای قابل قبولی برای امنیت آینده است»