جشنواره کن؛ سلفی بر روی فرش قرمز ممنوع!

جشنواره کن؛ سلفی بر روی فرش قرمز ممنوع!
نگارش از Mehrdad Sadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایجاد بی نظمی و اخلال در پروتکل جشنواره به عنوان دلیل اصلی ممنوعیت گرفتن سلفی بر روی فرش قرمز اعلام شده است.

آگهی

دست اندرکاران فستیوال سینمایی کن در فرانسه تصمیم گرفته‌اند از امسال تغییراتی را در برخی برنامه‌ها و نیز پروتکل‌های مربوط به این جشنواره اعمال کنند که ممنوعیت گرفتن سلفی بر روی فرش قرمز یکی از خبرسازترین آنهاست.

این تغییرات که تصمیم برای اجرای آنها روز جمعه بیست و سوم مارس اتخاذ و اعلام شد همچنین برچیده شدن برنامه نمایش فیلم های بخش مسابقه برای خبرنگاران پیش از نمایش رسمی در جشنواره و نیز دعوت به هم اندیشی برای تعریف جایگاه زنان در سینما را نیز شامل می شود.

تیه ری فرمو، دبیر فستیوال کن در مصاحبه با مجله تخصص «لو فیلم فرانسه» Le Film Français ایجاد بی نظمی و اخلال در برنامه های از پیش تعیین شده را به عنوان دلیل اصلی ممنوعیت گرفتن سلفی بر روی فرش قرمز اعلام کرد.

مسئولان برگزاری فستیوال کن همچنین معتقدند تصمیم عدم نمایش فیلم های مسابقه برای خبرنگاران پیش از مراسم افتتاحیه با هدف افزودن بر میزان جذابیت و غیر قابل پیش بینی بودن شکوه جشنواره اتخاذ شده است.

هفتاد و یکمین جشنواره سینمایی کن هشتم تا نوزدهم مه ۲۰۱۸ (هجده تا بیست و نه اردیبهشت ۱۳۹۷) برگزار می شود. رئیس هیئت داوران در این دوره کیت بلانشت، بازیگر استرالیایی است که به عنوان دوازدهمین زن بر سمند ریاست هیئت داوران این جشنواره معتبر خواهد نشست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معرفی هیات داوران بخش رقابتی جشنواره کن ۲۰۱۸

نخست وزیری که سلفی دوست دارد

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند