آتش‌سوزی در سیبری روسیه؛ از ۶۴ کشته ۴۱ نفر کودک بودند

آتش‌سوزی در سیبری روسیه؛ از ۶۴ کشته ۴۱ نفر کودک بودند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا به گزارش سرویس های امداد رسانی محلی در جریان این آتش سوزی ۱۶ نفر نیز ناپدید شده‌اند که هنوز از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست.

آگهی

آتش‌سوزی در یک مرکز خرید در کمروف، شهری صنعتی واقع در منطقه سیبریِ روسیه جان ده‌ها کشته بر جای گذاشت. وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه روز دوشنبه کشته شدن دست کم ۶۴ نفر را تأئید کرد. ۴۱ نفر از قربانیان نیز کودک هستند.

هنوز شمار دقیق مجروحان این فاجعه اعلام نشده است اما کمیته ویژه تحقیق بر روی این حادثه پیش از این شمار افراد مجروح را ۳۰ نفر ذکر کرده بود.

دفتر محلی وزارت حوادث غیر مترقبه روسیه اعلام کرده که آتش‌سوزی روز یکشنبه ۵ فروردین در طبقه سوم و آخر مرکز تجاری شهر کمروف روی داده است.

این مرکز تجاری مجهز به سونا، چندین سالن سینما، یک سالن بولینگ و تعداد زیادی رستوران است که روزهای یکشنبه جمعیت زیادی از ساکنان شهر را به سوی خود می‌کشاند.

به گفته یک مسئول دفتر محلی وزارت حوادث غیر مترقبه روسیه «این مرکز خرید چند طبقه مملو از جمعیت بوده و هیچکس نمی‌داند به طور دقیق چند نفر هنگام وقوع آتش سوزی درون آن بوده‌اند.»

نشانه‌های ابتدایی از حادثه حاکی است که آتش‌سوزی از سالن سینما شروع شده و گسترده شدن دامنه آن سبب سوختن بیش از هزار متر مربع از فضای مرکز تجاری شده است. برخی رسانه‌های روسیه اعلام کره‌اند که سقف دو سالن سینما بر اثر آتش‌سوزی به کلی فرو ریخته است.

به گفته امدادگران صدها نفر از شهروندان حاضر در این مرکز بلافاصله پس از وقوع این آتش‌سوزی مهیب از آنجا تخلیه شده‌اند.

گفته می‌شود درهای خروج اضطراری در هنگام حادثه باز نشده و سامانه هشدار آتش‌ در ساختمان کار نمی‌کرده است. پلیس روسیه تاکنون چهار کارمند را به ظن اهمال و اشتباه در پیوند با آتش‌سوزی این مرکز خرید دستگیر کرده است.

عیادت پوتین از مجروحان حادثه

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز سه‌شنبه ۷ فروردین از محل حادثه بازدید و از برخی مجروحان که در بیمارستان بستری شده بودند عیادت کرد. او در مورد این‌ آتش‌سوزی گفت که این حادثه نتیجه یک «غفلت مجرمانه» بوده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سقوط هواپیمای نظامی روسی در سیبری

اعلام وضعیت اضطراری در سیبری روسیه در پی آتش سوزی گسترده

آتش سوزی در سیبری؛ تخریب یک هزار خانه و کشته و زخمی شدن صدها نفر