ویدئوی جعلی و پرچم کوبا؛ حملۀ محافظه‌ کاران آمریکا به اما گونزالز

Emma Gonzalez
Emma Gonzalez Copyright REUTERS/Aaron P. Bernstein
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

محافظه‌کاران آمریکایی به عکس پرچم کوبا روی آستینِ یونیفرمِ اما گونزالز نیز به شدت انتقاد کردند و این پرچم را نشانۀ حمایتش از رژیم کاسترو خواندند.

آگهی

ویدئوی مونتاژ شده‌ای که در آن اما گونزالز، از بازماندگان حادثۀ تیراندازی در دبیرستان پارکلند ایالات فلوریدا را در حال پاره کردن قانون اساسی آمریکا نشان می‌دهد، در شبکه‌های اجتماعی جنجال برانگیز شد.

تیراندازی در دبیرستان «مارجوری استونمن داگلاس» شهر پارکلند در ۱۴ فوریه سال جاری میلادی روی داد و دست‌کم ۱۷ کشته و بیش از دوازده زخمی بر جای گذاشت. پس از این حادثه، اما گونزالز هجده ساله به یکی از فعالان برجستۀ جنبش مبارزه با آزادی حمل سلاح در آمریکا تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: پلیس آمریکا: عامل تیراندازی فلوریدا منزوی و از نظر روانی نامتعادل بوده است

ویدئوی پاره کردن قانون اساسی آمریکا، نسخۀ جعلی ویدئوی دیگری است که در آن در واقع خانم گونزالز در حال پاره کردن یک سیبل تیراندازی است و عکسی از این صحنه نیز روی جلد مجله «Teen Vogue» چاپ شده است.

با وجود اطلاع رسانی توسط رسانه‌های مختلف آمریکایی و وبسایتهای بین‌المللی و حتی باز نشر ویدئوی اصلی، ویدئوی ساختگی بسرعت در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد.

بیشتر بخوانید: «راهپیمایی برای زندگی‌مان»؛ تلاش دانش آموزان آمریکا برای کنترل سلاح

علاوه بر برخی از محافظه کاران آمریکا و طرفداران آزادی حمل اسلحه در این کشور، برخی از هنرمندان نیز به بازنشر این ویدئوی ساختگی پرداختند؛ افرادی که در شبکه‌های اجتماعی فالوورهای زیادی دارند.

گروههای محافظه‌کار همچنین به عکس پرچم کوبا روی آستینِ یونیفرمِ خانم گونزالز نیز بشدت انتقاد کردند و این کار او را نشانۀ حمایتش از رژیم کاسترو خواندند. این در حالی بود که پیش از این بارها از این پرچم در گردهمایی‌های کوبایی‌های مقیم آمریکا و مخالف رژیم کاسترو از جمله در تجمعات شهر میامی استفاده شده بود.

حتی پیش از این در برخی از عکس‌های تهیه شده توسط خبرنگاران در نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی پس از فوت فیدل کاسترو، تصاویری از مخالفان دولت کوبا دیده می‌شد که پرچم کوبا را به دست دارند؛ آنهم در حالی که از طرفداران دونالد ترامپ هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ در همدردی با قربانیان تیراندازی فلوریدا از«برگه تقلب» استفاده کرد

قتل‌عام لویستون؛ پس از ۴۸ ساعت جستجو سرانجام «جسد» مظنون حمله پیدا شد

علائم روانی و عوامل اجتماعی؛ روانشناسان جنایی پاسخ می‌دهند: چگونه شخصی تبدیل به قاتل سریالی می‌شود؟