سفیر پیشین روسیه در بریتانیا به یورونیوز: احتمال رویارویی نظامی وجود دارد

سفیر پیشین روسیه در بریتانیا به یورونیوز: احتمال رویارویی نظامی وجود دارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این که اخراج دیپلمات‌ها تبدیل به بخشی از نفس تحریم علیه روسیه شده، امری بی‌سابقه بوده است

آگهی

سفیر پیشین روسیه در بریتانیا می‌گوید روسیه و کشورهای اروپایی هرگز تا این اندازه به رویارویی نظامی نزدیک نبوده‌اند. آناتولی آدامیشین در پاسخ به پرسش گالینا پولونسکایا، خبرنگار یورونیوز در مورد موج اخراج دیپلمات‌های روسی گفت روسیه در واکنش، زیاده‌روی خواهد کرد و برخی کشورها به کلی رابطه دیپلماتیک خود را با این کشور قطع می‌کنند.

این دیپلمات روسی گفت: «به نظر من این که اخراج دیپلمات‌ها تبدیل به بخشی از نفس تحریم علیه روسیه شده، امری بی‌سابقه بوده است زیرا تحریم روسیه همیشه وجود داشته و خواهد داشت و تاکنون تنها به تجارت و اقتصاد محدود بوده است. تحریم‌هایی مانند این که مثلا بگویند دیگر به شما وام نمی‌دهیم یا این که فلان چیز و فلان جیز را به شما نمی‌فروشیم. اما دیپلمات‌ها را شامل تحریم کردن در واقع نوعی تغییر دادن قضیه از سوی بریتانیایی‌هاست.»

وی افزود: «موضوع بی‌سابقه دیگر این است که بسیاری از کشورها با یک کشور همراهی کردند و به شکلی که هرگز دیده نشده به جای تحریم، دیپلمات‌ها را اخراج کردند.»

آدامیشین در مورد پاسخ روسیه گفت: «روسیه هم مقابله به مثل خواهد کرد و همان طور که اعلام کرده با هر تکان، تکان محکم‌تری وارد خواهد کرد.»

سفیر پیشین روسیه در لندن همچنین با نگاهی بدبینانه ادامه داد: «ممکن است برخی کشورها به سمت پیچیده‌تر کردن اوضاع حرکت کنند. خود بریتانیایی‌ها تأئید می‌کنند که کار بلوکه کردن دارایی‌های غیرمنقول و سرمایه‌های روسیه را آغاز کرده‌اند. روسیه قطعا پاسخ خواهد داد و آمریکایی‌ها در پاسخ به هر واکنش روسیه، تهدید خواهند کرد و این توالی ادامه خواهد داشت.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگنده‌های روس در حریم هوایی کرۀ جنوبی؛ دیپلماتهای روس فراخوانده شدند

روسیه همسایه شمالی خود را به فهرست کشورهای «غیر دوست» اضافه کرد؛ نروژ: نتیجه جنگ علیه اوکراین است

روسیه در اقدامی تلافی‌جویانه کنسولگری فنلاند را می‌بندد و ۹ دیپلمات را اخراج می‌کند