استقرار ۱۰۰ تک تیرانداز ارتش اسرائیل در مرز غزه با آغاز اعتراضات یوم الارض

 استقرار ۱۰۰ تک تیرانداز ارتش اسرائیل در مرز غزه با آغاز اعتراضات یوم الارض
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«تک تیراندازان مستقر شده در مرز در وضعیت اضطراری هستند و دستور تیر دارند.»

آگهی

ارتش اسرائیل همزمان با آغاز اعتراضات فلسطینیان در سالگرد «یوم الارض» ۱۰۰ تک تیرانداز را در مرزهای غزه مستقر کرد.

یک مقام ارتش اسرائیل روز چهارشنبه در مصاحبه‌ با رسانه‌ها اعلام کرد که پیش از آغاز تظاهرات گسترده فلسطینیان در نزدیکی مرزهای غزه، صد تیرانداز ماهر در مرزها مستقر شده‌اند.

سازمان‌دهندگان این تظاهرات اعتراضی امیدوارند که هزاران نفر از ساکنان شهرک‌های آوارگان فلسطینیان پنج منطقه مهم در مجاورت مرزهای غزه در این راهپیمایی  که از روز جمعه آغاز و تا شش هفته ادامه خواهد داشت شرکت کنند.

این تظاهرات‌ها در سالروز «یوم‌الارض» با شعار و خواست بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌های خود آغاز و در «روز نکبت» پایان خواهد یافت.

رویترز
تظاهرات کننده فلسطینی در حال پرتاب سنگ نزدیک مرز غزهرویترز

اسرائیل می گوید که به‌دلایل امنیتی منطقه‌های «عبور ممنوع» در مرز غزه مشخص کرده‌ است. گادی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل اعلام کرده است که نیروهای نظامی هیچ‌گونه آسیب رساندن به مرزها و اقدام برای نفوذ به آن‌ها را تحمل نخواهند کرد. وی افزود که تک تیراندازان مستقر شده در مرز در وضعیت اضطراری هستند و دستور تیر دارند.

بیشتر بخوانید:

سربازان اسرائیلی در سراسر مرز غزه بارها در واکنش به اعتراضات فلسطینیان به خشونت متوسل شده‌اند. پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک گلوله‌های پلاستیکی و واقعی پاسخ نظامیان اسرائیل به پرتاب سنگ یا کوکتل مولوتف از سوی معترضان فلسطینی بوده است.

رویترز
برافراشتن پرچم فلسطین در بالای تیر چراغ برق در مرز غزهرویترز

تظاهرات اعتراضی فلسطینیان طبق معمول هر سال در سالگرد یوم الارض (سی‌ام مارس سال ۱۹۷۶میلادی) که در جریان آن شش فلسطینی در تظاهرات مخالفت با اشغال و مصادره زمین هایشان کشته شدند آغاز خواهد شد.

این اعتراضات در روز پانزدهم ماه می که «روز نکبت» خوانده می‌شود پایان می‌یابد. در ۱۴ ماه می سال ۱۹۴۸ کشور مستقل اسرائیل با قطعنامه سازمان ملل متحد تشکیل شد. فلسطینیان روز پس از آن را بخاطر اخراج و بیرون رانده شدن از سرزمین‌های خود «روز نکبت» می‌خوانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه اعتراضات خونین در غزه؛ نوجوان ۱۵ ساله کشته شد

راهپیمایی بازگشت فلسطینیان به غزه به خون کشیده شد

وزیر دفاع اسرائیل: تک تیراندازی که به سمت معترض فلسطینی شلیک کرد شایسته مدال است