گرند پری تفلیس؛ عنوان پنجمی برای علیرضا خجسته در روز درخشش جودوکاران کشور میزبان

رقابت های جودوی گرند پری تفلیس
رقابت های جودوی گرند پری تفلیس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مارگویلاشویلی در فینال وزن منهای ۶۶ کیلوگرم با دانیل کارگینی برزیلی روبرو شد و در نهایت موفق شد با دریافت اخطار کمتر نسبت به حریف سر سخت خود از این مبارزه نفس گیر سربلند بیرون آید.

آگهی

واژا مارگویلاشویلی، جودوکار گرجستانی در خانه خوش درخشید و عنوان ورزشکار برتر مرد نخستین روز از رقابت های گرند پری تفلیس را از آن خود کرد. او در مبارزه نخست با اجرای زیبای فن اوچی گاری و کسب امتیاز ایپون نشان داد بسیار سرحال و قبراق آماده پیروزی بر کلیه حریفان است.

مارگویلاشویلی در دور بعد حریف بدل کار اسرائیلی را از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی با دو امتیاز وازاری از سد هموطنش لاشا گیوناشویلی، قهرمان دور پیش این تورنمنت گذشت تا به دیدار نهایی راه یابد. او در فینال وزن منهای ۶۶ کیلوگرم با دانیل کارگینی برزیلی روبرو شد که قهرمانی در رقابت های جهانی جوانان در سال گذشته را در کارنامه داشت. مارگویلاشویلی در نهایت با دریافت اخطار کمتر نسبت به حریف سر سخت خود از این مبارزه نفس گیر سربلند بیرون آمد.

مارگویلاشویلی پس از کسب مدال طلای این وزن گفت: «اینکه پدر و دیگر اعضای خانواده اینجا از نزدیک شاهد مبارزه بودند برایم قوت قلب بود و انرژی مضاعفی به من داد. باید از همه آنهایی که امروز برای حمایت از من به سالن آمدند، تشکر کنم.»

در این وزن علی‌رضا خجسته نماینده ایران به عنوان پنجمی دست یافت و محمد عباس‌نژاد نیز به دلیل روبه‌رو نشدن با نماینده اسرائیل در همان دور نخست، حذف شد.

ترزا اشتول ورزشکار برتر بخش زنان

عنوان ورزشکار برتر زن نخستین روز این تورنمنت به ترزا اشتول آلمانی تعلق گرفت. این جودوکار زن آلمانی در مبارزات دور مقدماتی نشان داد با زیر و بم فنون این ورزش رزمی به خوبی آشنا است.

تراز اشتول با از پیش رو برداشتن حریفانی از کشورهای گرجستان، آلمان و اسرائیل به فینال وزن منهای ۵۷ کیلوگرم رسید و در دیدار نهایی با امتیاز وازاری از سد هلن روسوو، جودوکار فرانسوی گذشت تا پس از رقابت های گرند پری دوسلدورف برای دومین بار به مدال طلا دست یابد.

اشتول پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست احساسش را اینگونه بیان کرد: «رقابت در اینجا بسیار متفاوت و سخت بود. وقتی در کشور خود مبارزه می کنی هواداران، خانواده و دوستان از تو انتظار پیروزی دارند. اما اینجا شاید به دلیل فشار کمتر بتوان راحت تر مبارزه کرد. در کل فرق دارد و در عین حال فوق العاده است.»

وزن منهای ۶۰ کیلوگرم به کام گرجستان

لوخومی چکیمیانی، جودوکار وزن منهای ۶۰ کیلوگرم تیم گرجستان و مدافع عنوان قهرمانی این تورنمنت در فینال، هموطنش آمیران پاپیناشویلی را با امتیاز وازاری شکست داد تا برای دومین سال متوالی بر سکوی نخست بایستد. او در حالی مدال طلا را از دستان وزیر فرهنگ و ورزش گرجستان دریافت کرد که دو مدال برنز این وزن نیز به ورزشکارانی از کشور میزبان تعلق گرفت.

دو طلای بخش زنان برای اسلوونی و فرانسه

ماروسا استانیر، جودوکار اسلوونیایی موفق شد در فینال وزن منهای ۴۸ کیلوگرم زنان با امتیاز ایپون میلیکا نیکولیچ، ورزشکار صرب را شکست دهد و به مدال طلا برسد. در وزن منهای ۵۲ کیلوگرم زنان نیز این آماندین بوشار، ورزشکار فرانسوی بود که با دو وازاری از سد الوین شوپ، حریف سوئیسی گذشت و صاحب گردن آویز طلا شد.

بهترین فن روز نخست این تورنمت را لاشا گادیونلی، ورزشکار کشور میزبان در دیدار رده بندی وزن منهای ۶۰ کیلوگرم مقابل اروج والی زاده از آذربایجان به اجرا درآورد که امتیاز ایپون را برایش به همراه داشت. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ شکست قهرمان المپیک در روز پایانی تورنمنت دوسلدورف

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید

جودو؛ لوسی رنشال در گرند اسلم ابوظبی برای بریتانیا مدال طلا گرفت