یک قاضی به استفاده از برچسب هشدارآمیز در مورد جنبه سرطان زای قهوه حکم داد

یک قاضی به استفاده از برچسب هشدارآمیز در مورد جنبه سرطان زای قهوه حکم داد
Copyright آرشیو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تولیدکنندگان قهوه ادعا می کنند که مواد شیمیایی موجود در قهوه در سطحی نیست که برای سلامتی مضر باشد.

آگهی

یک قاضی در ایالت کالیفرنیای آمریکا حکمی صادر کرده است که به موجب آن شرکت های تولیدکننده قهوه باید بر روی محصولات خود در مورد جنبه سرطان زای محصول خود هشدار دهند.

بنا به حکم این قاضی شرکت استارباکس و دیگر شرکتهای تولید کننده قهوه موفق به اثبات چیرگی فواید این نوشیدنی بر زیانهای آن نشده اند. این حکم به دنبال شکایت یک گروه تحقیق در مورد مواد سمی ازاستارباکس و ۹۰ شرکت دیگر صادر شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

گروه شورای آموزش و تحقیق درباره مواد سمی بر این باور است که مواد شیمیایی موجود در قهوه از جمله آکری آمید و کارسینوژن سرطان زا هستند.

وکیل این گروه خواستار حذف این مواد شیمیایی از روند برشته کاری قهوه شده است. امری که به گفته تولیدکنندگان قهوه امکان پذیر نیست.

تولیدکنندگان قهوه ادعا می کنند که مواد شیمیایی موجود در قهوه در سطحی نیست که برای سلامتی مضر باشد. فروشندگان قهوه همچنین بر فواید این نوشیدنی برای سلامتی انسان تاکید می کنند.

حکم قاضی کالیفرنیایی در حالی صادر می شود که در سالهای گذشته نگرانی پزشکان از خطرات قهوه برای سلامتی انسانها کاهش یافته است. حتی برخی گزارشهای پزشکی از تاثیر مثبت مصرف قهوه بر سلامتی حکایت داشت.

بیشتر بخوانید:

منابع بیشتر • Guardian, USA Today

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ممنوعیت فروش قهوه در مدارس کره جنوبی

یک فنجان نقاشی، اثر باریستای کره ای

زندگی در پرو؛ تجارت منصفانه قهوه و کاکائو