فرانسوی ها برای اعتصاب گسترده در بخش حمل و نقل آماده می شوند

فرانسوی ها برای اعتصاب گسترده در بخش حمل و نقل آماده می شوند
Copyright رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  رویترز، خبرگزاری فرانسه
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا به اعلام مدیریت شرکت «اس ان سه اف» روز سه شنبه از هر هشت قطار سریع السیر تنها یک قطار حرکت خواهد کرد.

آگهی

کارکنان شرکت راه آهن ملی فرانسه دوشنبه شب اعتصاب خود را علیه برنامه دولت این کشور برای انجام اصلاحات ساختاری در بخش ریلی آغاز می کنند.

اتحادیه های کارگری از کارکنان شرکت «اس ان سه اف» (SNCF) خواسته اند به مدت سه ماه، دو روز از هر پنج روز را اعتصاب کنند. هر چند آغاز اعتصاب بخش ریلی دوشنبه شب خواهد بود اما پیش بینی می شود بیشترین اختلال در رفت و آمد قطارها روز سه شنبه ایجاد شود.

بنا به اعلام مدیریت شرکت «اس ان سه اف» روز سه شنبه از هر هشت قطار سریع السیر تنها یک قطار حرکت خواهد کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رویترز
حمل و نقل ریلی در فرانسهرویترز

در طرح دولت فرانسه برای اصلاح ساختاری شرکت راه آهن ملی فرانسه قرار است شرایط استخدام کارکنان بخش ریلی تغییر کند. براساس این طرح همچنین ارائه خدمات حمل و نقل ریلی در فرانسه از انحصار شرکت راه آهن ملی خارج می شود. مخالفان بر این باورند که اصلاحات مورد نظر دولت ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه در نهایت در راستای خصوصی سازی شرکت راه آهن ملی فرانسه انجام می شود.

نتیجه یک نظرسنجی در فرانسه نشان می دهد که ۴۶ درصد مردم اعتصاب کارکنان راه آهن ملی این کشور را «توجیه پذیر» می دانند. پیش از این تنها ۴۲ درصد مردم این اعتصاب را «توجیه پذیر» دانسته بودند.

دولت فرانسه قصد دارد لایحه اصلاح بخش ریلی را بدون بحث بر سر جزئیات در پارلمان به تصویب برساند. این امر یکی از عواملی است که به نارضایتی از عملکرد امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و دولت ادوارد فیلیپ دامن زده است.

کارکنان شرکت هوایی «ایرفرانس» نیز قصد دارند روز سه شنبه همزمان با کارکنان بخش ریلی اعتصاب کنند. اتحادیه های کارگری شرکت ایرفرانس برای اعتصاب دیگری در روزهای ۱۰ و ۱۱ آوریل (۲۲ و ۲۳ فروردین) نیز فراخوان داده اند.

کارکنان «ایرفرانس» خواهان افزایش شش درصدی دستمزد خود هستند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موج تازه اعتصاب کارکنان راه‌آهن فرانسه؛ دولت فعلا برنامه‌ای برای مذاکره ندارد

همبستگی کارگران و دانشجویان زنگ خطری برای اصلاحات نئولیبرال ماکرون

سن شروع تحصیل اجباری در فرانسه از ۶ به ۳ سال کاهش یافت