لاوروف: آمریکا و بریتانیا سرگرم بازی بچه‌گانه‌اند

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه Copyright عکس: رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با تشدید اختلاف‌ها میان روسیه و غرب، وزیر خارجه روسیه، اقدام‌های اخیر بریتانیا و آمریکا را در واکنش به مسمومیت جاسوس سابق روسیه در بریتانیا به بازی‌های کودکانه تشبیه کرد.

آگهی

شکاف میان مسکو و غرب در پی حادثه مسمومیت جاسوس سابق روسیه در بریتانیا رو به افزایش است. در تازه‌ترین اظهارنظر رسمی که نشان دهنده تعمیق این شکاف است، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در جریان نشست خبری روز دوشنبه خود گفت: «دوره جنگ سرد قواعد خود را دارد ولی ایالات متحده آمریکا و بریتانیا با رها کردن این قواعد خود را سرگرم بازی بچه‌گانه کرده اند.»

روسیه از سوی غرب متهم به حمله روز چهارم ماه مارس گذشته به سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس و دخترش یولیا در شهر سالزبری بریتانیا شده است. وزیر خارجه روسیه بار دیگر تاکید کرد که روسیه هیچ مسئولیتی را در قبال این حادثه نمی پذیرد.

بیشتر بخوانید:

در همین حال یوری اوشاکوف، دستیار ارشد سیاست خارجی کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو فعلا قصد برگزاری نشست پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را ندارد.

مسکو مدعی شده که دونالد ترامپ در تماس تلفنی روز ۲۰ ماه مارس گذشته برگزاری این نشست را به ولادیمیر پوتین پیشنهاد داده است.

یوری اوشاکوف تاکید کرده، با مسائل پیش آمده بحث درباره برگزاری این نشست دشوار است. دستیار ارشد سیاست خارجی کاخ کرملین گفته است:« ما امیدواریم روزی یا زمانی که معلوم نیست، یک گفتگوی جدی و سازنده را آغاز کنیم.»

روسیه روز شنبه نیز در ادامه موج اخراج دیپلمات‌های غربی اعلام کرده بود که بیش از ۵۰ نفر از کارکنان دیپلماتیک بریتانیا باید خاک روسیه را ترک کنند. روسیه پیش‌تر ۲۳ دیپلمات بریتانیا را اخراج کرده بود. در مقابل تاکنون بیش از ۱۰۰ دیپلمات روس از سوی کشورهای غربی اخراج شده اند.

بحران دیپلماتیک کنونی بین روسیه و کشورهای غربی از زمان جنگ سرد تاکنون کم سابقه توصیف شده است. هر چند گزارش‌ها حاکی از بهبود حال یولیا اسکریپال است اما وضع جسمی پدرش همچنان بحرانی است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسکو: فرمول عامل سمیِ حمله به جاسوس روس دهه نود در آمریکا منتشر شده بود

روسیه: احتمالا بریتانیا دختر جاسوس روس را مسموم کرده است

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند