نتانیاهو توافق انتقال پناهجویان آفریقایی را لغو کرد

پناهجویان آفریقایی در مقابل بازداشتگاه مهاجران هولوت در اسرائیل
پناهجویان آفریقایی در مقابل بازداشتگاه مهاجران هولوت در اسرائیل Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اغلب این افراد از سال ۲۰۰۷ به بعد از طریق صحرای سینا وارد اسرائیل شده‌اند و بسیاری از آنها در محله‌های فقیر شهر تل آویو ساکنند.

آگهی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل توافق این کشور با سازمان ملل بر سر مهاجران آفریقایی را لغو کرد.

این توافق روز دوشنبه میان دولت اسرائیل و کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل منعقد شده بود و بر اساس آن قرار بود اسرائیل پناهجویان آفریقایی را تا انتقال به کشورهای غربی موقتا در خاک خود اسکان دهد. با این وجود آقای نتانیاهو ۲۴ ساعت پس از امضای توافق‌ ابتدا آن را تعلیق و سپس لغو کرد.

نخست وزیر اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از «بررسی نقاط ضعف و قوت توافق» تصمیم به لغو آن گرفته است، وی همچنین تاکید کرد که دولتش «مصمم» است پناهجویان را «از کشور بیرون کند» و در این راه از «تمام امکانات» استفاده خواهد کرد.

به کانال یورونیوز فارسی در تلگرام بپیوندید

در مقابل سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان گفت که یک توافق «برد-برد هم به نفع اسرائیل، هم جامعه جهانی و هم پناهجوبان است» و این کمیساریا به تلاش‌هایش برای رسیدن به توافق ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

عکس از رویترز
انتظار پناهجویان آفریقایی ساکن اسرائیل در مقابل دفتر مهاجرت بنی براک تل آویوعکس از رویترز

به گفته مقامات اسرائیل ۴۲ هزار مهاجر آفریقایی عمدتا از کشورهای سومالی و اریتره به صورت غیرقانونی در این کشور زندگی می‌کنند. اغلب این افراد از سال ۲۰۰۷ به بعد از طریق صحرای سینا وارد اسرائیل شده‌اند و بسیاری از آنها در محله‌های فقیر شهر تل آویو ساکنند.

بر اساس توافق میان دولت اسرائیل و سازمان ملل قرار بود حدود ۱۶ هزار پناهجو به کشورهای غربی و عمدتا آلمان، ایتالیا و کانادا فرستاده شوند و در مقابل اسرائیل برای نیم دیگر اجازه اقامت موقت صادر کند. 

عکس یادگاری یک پناهجو در مقابل بازداشتگاه هولوت اسرائیل

**برای آگاهی از اخبار جهان نسخه iOS یا اندروید اپلیکیشن یورونیوز را دریافت کنید. (زبان برنامه را در منوی تنظیمات به فارسی تغییر دهید)
**

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دختربچه‌ پناهجو در جریان تعقیب کامیون مهاجران توسط پلیس بلژیک جان باخت

هشدار شورای اروپا به قبرس: به پلیس اجازه بدرفتاری با پناهجویان را ندهید

اختلال پروازها در بحبوحه تنش ایران و اسرائیل؛ کارشناسان هوانوردی چه می‌گویند؟