درخواست دادستان آلمانی برای استرداد پوجدمون به اسپانیا

درخواست دادستان آلمانی برای استرداد پوجدمون به اسپانیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رهبر پیشین منطقه کاتالونیا ده روز است که در آلمان در بازداشت است و دادستان پرونده وی درخواست استرداد او به آلمان را مطرح کرده است.

آگهی

چشم انداز استرداد کارلس پوجدمون از آلمان به اسپانیا به واقعیت نزدیک می شود. رهبر پیشین منطقه کاتالونیا ده روز است در آلمان در بازداشت بسر می برد.

دادستان عمومی مرتبط با پرونده بازداشت پوجدمون اعلام کرد که حاضر نیست به دفاعیات وکلای وی گوش دهد و ترجیح می دهد پوجدمون به اسپانیا مسترد شود. البته دادگاه آلمانی ۶۰ روز پس از بازداشت کارلس پوجدمون درباره او تصمیم گیری خواهد کرد. با این حال دادگاه خواسته است تا کارلس پوجدمون در بازداشت پلیس باقی بماند.

در صورت استرداد پوجدمون به مقام‌های اسپانیا، او مطابق یک روند قانونی مورد بازجویی قرار می‌گیرد و در توقیف نگه داشتن او به دلیل خطر فرار، توجیه قانونی دارد. با این حال از دید قانون اساسی آلمان پوجدمون می تواند اقامه دعوا کند.

اما برای تحویل دادن کارلس پوجدمون از آلمان به اسپانیا هم موانعی وجود دارد. هرچند حکم اعلان استقلال در دو کشور جرم محسوب می شود اما کلمه «شورش» و خیانت ملی که به عنوان یک جرم قابل تعقیب در قانون اساسی اسپانیا آمده است به هیچ عنوان با این گزاره در آلمان جرم محسوب نمی شود. خیانت ملی در آلمان به جرمی گفته می‌شود که فردی با توسل به خشونت می‌کوشد، حکومت را سرنگون کند. در این مورد باید گفت که پوجدمون و حامیان جدایی طلب اسپانیا به خشونت متوسل نشدند.

به عبارت دیگر اتهاماتی که علیه پوجدمون مطرح هستند در زمره‌ی جرم های سنگینی نیستند که در آلمان تحویلِ دست‌کم فوری یک فرد را لازم‌الاجرا می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات گسترده در باسلونا اسپانیا در اعتراض به زندانی کردن رهبران جدایی طلبان

آغاز کارزار انتخاباتی کارلس پوجدمون در بلژیک

صدور حکم بازداشت کارلس پوجدمون در اروپا