با چراغ سبز دیوان عالی برزیل، لولا داسیلوا به زودی روانۀ زندان می‌شود

Supreme Court of Brazil
Supreme Court of Brazil Copyright REUTERS/Adriano Machado
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آقای دا سیلوا که علاوه بر این پرونده، با اتهام رشوه خواری نیز مواجه است، قصد دارد امسال در انتخابات ریاست جمهوری برزیل شرکت کند.

آگهی

دیوان عالی برزیل با درخواست لولا دا سیلوا، رئیس جمهوری پیشین این کشور مبنی بر آزادی به قید وثیقه تا زمان صدور حکم دادگاه تجدید نظر مخالفت کرد.

به این ترتیب آقای داسیلوا که پیش از این در دادگاه بدوی به جرم فساد مالی به ۱۲ سال زندان محکوم شده، با این خطر مواجه است که بلافاصله زندانی شود.

موضوع این پرونده که رای دادگاه تجدید نظر دربارۀ آن، آینده سیاسی این سیاستمدار چپگرای محبوب برزیل را رقم خواهد زد، موجب دو پاره شدن جامعه و ایجاد اختلافاتی میان فرماندهان ارتش شده و بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در ماه اکتبر برگزار خواهد شد، سایه انداخته است.

آقای دا سیلوا که علاوه بر این پرونده، با اتهام رشوه خواری نیز مواجه است، قصد دارد امسال نیز در انتخابات ریاست جمهوری برزیل شرکت کند. این احتمال وجود دارد که با توجه به پیشی گرفتن او در نظرسنجی‌ها، او بار دیگر و برای سومین بار به عنوان رئیس جمهوری این کشور در مسند قدرت قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

میشل تمر: برزیل دوران رکورد را پشت سر گذاشته و دوباره به منحنی رشد بازگشته است

دیلما روسف، از محبوبیت تا عزل از مقام

لولا داسیلوا: دادگاه مشروع نیست، اتهامات ساختگی است

یکسال و نیم پس از آنکه دیلما روسف، رئیس جمهور پیشین برزیل به دلیل رسوایی فساد و بحران اقتصادی استیضاح و برکنار شد، جامعه برزیل عمیقا دو دسته شده است. تنش‌ها در این هفته بار دیگر پس از آن افزایش یافت که رئیس ستاد مشترک ارتش برزیل در یک پیام توییتری از دیوان عالی خواست تا با درخواست آزادی به قید وثیقۀ آقای داسیلوا مخالفت کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش بولسونارو به آزادی داسیلوا: تبهکار موقتا آزاد اما پر از معصیت است

رئیس جمهوری پیشین برزیل برای اجرای حکم زندان خود را معرفی نکرد

پلیس برزیل منزل مسکونی رئیس جمهوری سابق را به ظن جعل گواهی‌های واکسن کرونا تفتیش کرد