پوتین محبوب دل رهبران احزاب پوپولیست در غرب

پوتین محبوب دل رهبران احزاب پوپولیست در غرب
نگارش از نیما قدکپور
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مطالعات نشان می دهد روسیه موفق شده است با گسترش رسانه هایش در غرب نفوذ زیادی پیدا کند.

آگهی

گسترش نفوذ روسیه در اروپا در ماه های اخیر توجه بسیاری از رسانه ها و تحلیلگران را جلب کرده است. نگرانی ها عمدتا از نفوذ روس ها در گسترش نفوذ رسانه ای است. کریستوفر پاول و میریام ماتیوز، دو محقق آمریکایی اعتقاد دارند «کرملین با نفوذ گسترده رسانه ای در غرب مخاطب های زیادی را به جهت گیری های سیاسی این کشور مشغول می کند.»

به گفته این دو نفر کاملا واضح و مبرهن است که روسیه از «پروپاگاند و خبرهای جعلی» به نفع منافع این کشور بیشترین استفاده را می برد. دو محقق آمریکایی بر این باورند که روسیه از طریق رسانه ها موفق شده است یک « قدرت نرم ضد اروپایی و آمریکایی» در غرب مهیا کند.

**بیشتر بخوانید: **

پوتین: سال ۲۰۲۴ از قدرت کنار می‌روم

محبوبیت رهبر پرقدرت روسیه در میان احزاب پوپولیست غرب

دیگر زمینه مهم ایدئولوژیکی که به نفوذ کرملین در غرب افزوده است تعریفی است که روسیه موفق شده از شخصیت ولادیمیر پوتین بپروراند.

جوزف نای یک تحلیلگر سیاسی از آن به عنوان «بکارگیری قدرت نرم» نام می برد و می گوید هنر روس ها از یک ساختار آمریکایی و غربی الهام می گیرد و کشورهایی که قدرت نرم دارند می توانند به دیگر کشورها نفوذ کنند تا آنچه را که می خواهند در سطح بین المللی به دست آورند.

یکی از مهم ترین مشخصاتی که رئیس جمهوری روسیه سعی در ارائه آن دارد محافظه کاری اخلاقی و زمامداری و رهبری قوی یک کشور است. این مشخصات در میان یک گروه متنوع از نخبگان سیاسی غربی، که همه آنها از پوتین به عنوان یک رهبر قاطع و قوی در منطقه ستایش می کنند، رونق دارد.

به عنوان مثال مارین لوپن، رهبرجبهه ملی فرانسه، استدلال می کند که او و پوتین از «ارزش های مشترک»، به ویژه «میراث مسیحی اروپا» دفاع می کنند. نایجل فاراژ، استیو بانون از ولادیمیر پوتین به عنوان رهبر مقتدر در جهان یاد می کنند.

یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۶ که توسط شورای اروپا در امور بین الملل انجام شد، نشان می دهد ۴۱ تن از رهبران احزاب پوپولیستی اروپایی طرفدار پروپاقرص ولادیمیرپوتین هستند. قدرت نرم روسیه در میان این گروه های پوپولیستی است که به رسمیت شناخته شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

احداث اولین نیروگاه هسته‌ای ترکیه؛ پوتین وارد آنکارا شد

وزیر خارجه بریتانیا پوتین را با هیتلر مقایسه کرد

ترامپ بالاخره پیروزی پوتین در انتخابات را تبریک گفت