ولیعهد عربستان: ما و اسرائیل دشمن مشترکی داریم

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  Reuters, AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

محمد بن سلمان: «عربستان سعودی بزرگترین قربانی ایدئولوژی افراطی است.»

آگهی

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی می گوید کشورش با اسرائیل دشمن مشترکی دارد.

ولیعهد عربستان در گفتگو با مجله تایم همچنین از وجود حوزه های بالقوه فراوان برای همکاری اقتصادی بین عربستان و اسرائیل سخن گفت.

محمد بن سلمان که به آمریکا سفر کرده است در مورد احتمال برقراری رابطه دیپلماتیک کشورش با اسرائیل اظهار داشت: «ما پیش از حل مسئله صلح با فلسطینیان نمی توانیم با اسرائیل رابطه داشته باشیم زیرا هر دو آنها دارای حق حیات و همزیستی در کنار یکدیگر هستند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

او با این حال افزوده است که یک روز پس از برقراری صلح بین اسرائیل و فلسطینیان کشورش «رابطه خوب و عادی» با اسرائیل خواهد داشت.

ولیعهد عربستان در بخش دیگری از این مصاحبه ضمن رد ارتباط کشورش با رشد افراط گرایی تاکید کرده است «عربستان سعودی بزرگترین قربانی ایدئولوژی افراطی است.»

محمد بن سلمان پیش از این نیز در مصاحبه با نشریه «آتلانتیک» موجودیت اسرائیل را به رسمیت شناخته بود و بر «حق زندگی صلح آمیز» اسرائیلی ها در کنار فلسطینیان تاکید کرده بود. وی در حالی در مصاحبه اخیر خود از وجود دشمن مشترک عربستان و اسرائیل سخن گفته است که تهران و ریاض طی سالهای اخیر در مورد بسیاری از مسائل منطقه از جمله جنگ داخلی یمن، جنگ سوریه و نقش آمریکا در منطقه اختلاف نظر داشته اند.

علی خامنه ای، رهبر ایران همزمان با تغییر لحن ولیعهد عربستان نسبت به مناقشه اسرائیل و فلسطین، روز چهارشنبه در پاسخ به نامه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس از «خیانت و نفاق» برخی کشورهای عرب منطقه و «نقشه های خباثت آمیز آنها در تبعیت از شیطان بزرگ (آمریکا)» انتقاد کرده بود.

بیشتر بخوانید:

منابع بیشتر • Time

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش بیم اسرائیل از حمله ایران؛ انصراف تل‌آویو از مانور مشترک با آمریکا

اعلام آمادگی ریاض برای اعزام نیرو به سوریه در قالب یک «ائتلاف گسترده»

ولیعهد عربستان: فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها حق دارند در سرزمین‌های خود زندگی کنند