دولت ویتنام از نمایش مجسمه‌های برهنه انتقاد کرد

دولت ویتنام از نمایش مجسمه‌های برهنه انتقاد کرد
Copyright رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  رویترز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک شرکت گردشگری که مالک این مجسمه ها است تصمیم گرفته است بخش‌هایی از پیکره‌های برهنه را با استفاده از بیکینی و انواع دیگر مایو بپوشاند.

آگهی

دولت ویتنام با صدور بخشنامه ای از نمایش مجسمه هایی که «نامناسب» تشخیص داده شده اند انتقاد کرد.

مجسمه هایی که در این بخشنامه به آنها اشاره شده، در شهر هایفونگ در شمال این کشور به نمایش گذاشته شده اند. این مجسمه ها چهره‌ای حیوانی و بدنی مشابه جسم انسانها دارند. پنهان سازی آلت تناسلی این مجسمه ها در روزهای گذشته در ویتنام جنجال ساز شده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رویترز
مجسمه های ویتنامیرویترز

یک شرکت گردشگری که مالک این مجسمه ها است تصمیم گرفته است بخش‌هایی از پیکره‌های برهنه را با استفاده از بیکینی و انواع دیگر مایو بپوشاند؛ امری که بیش از پیش کنجکاوی نسبت به این آثار هنری را برانگیخت.

در بخشنامه وزارت فرهنگ ویتنام -که همچنان رویکردی محافظه کارانه نسبت به روابط جنسی و برهنگی دارد- آمده است: «ساخت و نمایش اخیر مجسمه ها و نمادها با محتوا و اشکالی همراه بود که برای فرهنگ ویتنام مناسب نیست.»

هر چند در این بخشنامه اشاره مستقیمی به مجسمه های هایفونگ نشده اما تصویر یکی از مجسمه‌های جنجال ساز همراه با آن منتشر شده است.

بنا به اعلام وزارت فرهنگ ویتنام این مجسمه ها تاثیری منفی بر روی «محیط فرهنگی» و «ذائقه زیبایی شناسی» جامعه این کشور خواهد داشت.

رویترز
مجسمه های ویتنامیرویترز
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فریاد فعال فمن در واتیکان: خداوند زن است

پای برهنه و خواهر بر دوش؛ روایت سفر کودک ۷ سالۀ روهینگیایی به بنگلادش

زنان در کشورهای مختلف جهان با چه ممنوعیت‌های عجیبی مواجه هستند؟