چگونه حساب کاربری فیسبوک را برای همیشه پاک کنیم؟

چگونه حساب کاربری فیسبوک را برای همیشه پاک کنیم؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«فیسبوک پیشنهاد غیرفعال کردن حساب را می‌دهد که در ابتدا به نظر می‌رسد مانند بستن حساب است در حالی که غیرفعال کردن حساب به معنای تعلیق حساب کاربری است. در واقع اطلاعات شما ذخیره می‌شود.»

آگهی

در پی جنجال کمبریج آنالیتیکا و نقض حریم خصوصی بیش از ۵۰ میلیون کاربر فیسبوک، پرسش‌ها درباره امنیت فضای خصوصی در فیسبوک افزایش یافته است.

برخی کاربران درباره این که با پاک کردن حساب فیسبوک خود آیا باز هم فیسبوک به اطلاعاتشان دسترسی خواهد داشت، ابهامات و سوالات بسیاری دارند.

در واقع پاک کردن قطعی حساب فیس بوک تقریبا ناممکن است. یورونیوز برای پاسخ دادن به پرسش‌های کاربران با خوان کارلوس لارا وکیل حوزه انفورماتیک گفتگو کرده و از وی پرسیده است ما تا چه اندازه می‌توانیم سابقه حضورمان در فیسبوک را پاک کرده و از بین ببریم. خوان کارلوس لارا در بخش‌های زیر به سوالات و ابهامات کاربران پاسخ داده است:

چطور حساب کاربری فیسبوک مان را پاک کنیم

فیسبوک در بسیاری از نقاط جهان وظیفه دارد اطلاعات شخصی کسانی را که خواهان پاک کردن حسابهایشان هستند به کلی حذف کند. برای این کار شما باید گزینه بستن حساب کاربردی و پاک کردن تمام اطلاعات شخصی را بزنید، اما دو موضوع را باید در نظر بگیرید:

نخست اینکه فیسبوک پیشنهاد غیرفعال کردن حساب را می‌دهد که در ابتدا به نظر می‌رسد مانند بستن حساب است در حالی که غیرفعال کردن حساب به معنای تعلیق حساب کاربری است. در واقع اطلاعات شما ذخیره می‌شود تا در صورت بازگشت شما به آنها دسترسی داشته باشید.

دوم این که برای حذف یا پاک کردن حساب‌تان باید در صفحه تنظمیات در بخش منوی عمومی روی لینک «اطلاعات بیشتر» کلیک کنید تا به بخش گزینه‌های غیر فعال کردن حساب برسید.

در این بخش ده صفحه توضیحات وجود دارد که در صفحه نهم سرانجام می‌توانید به گزینه دائمی برای حذف حساب کاربری‌تان دست یابید.

بیشتر بخوانید:

چرا این کار صد در صد موثر نیست

در حالی که اطلاعات شخصی و پست‌هایی که هر فرد در فیسبوکش منتشر کرده بعد از حذف حساب کاربری پاک می‌شوند اما این اطلاعات در سرورهای فیسبوک باقی می‌مانند. از سوی دیگر اطلاعاتی که فرد در حساب‌های فردی دیگری از جمله کامنت‌ها یا پیام‌های خصوصی منتشر کرده در حساب فرد دیگر نیز باقی خواهند ماند.

ردپای دیجیتالی یک حساب فیسبوکی

قاعدتا و به طور نظری ما هر چیزی را که در داخل یک رایانه داریم، می توانیم حذف کنیم اما فیسبوک رایانه‌های زیادی در سراسر جهان دارد و بسیار دشوار است که بتوان تمام ردپاهای یک حساب فیسبوکی را پاک کرد.

چطور می‌توانیم به شکل قانونی پاک شدن تمام اطلاعات‌مان را درخواست کنیم

در اروپا، بر اساس قوانین حفاظت اطلاعات دیجیتالی، دادگاه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید بواسطه آنها تقاضای حذف اطلاعات شخصی‌تان را مطرح کنید. برای آغاز این روند قانونی، شما باید قبلا یک درخواست رسمی به شرکتی که اطلاعات شخصی شما را نگهداری می‌کند فرستاده باشید.

با این حال خوان کارلوس لارا تاکید می‌کند که حذف کردن ردپای اطلاعات حساب کاربری فیسبوک بسیار دشوار است زیرا اطلاعات ما در پایگاه داده‌هایی ثبت شده که ما هیچ اطلاعی درباره آنها نداریم.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اروپا مصمم است از اطلاعات کاربران در شبکه های اجتماعی محافظت کند