جودو؛ مدال نقره جواد محجوب در گرند پری آنتالیا

مدال نقزه جواد محجوب در گرند پری آنتالیا
مدال نقزه جواد محجوب در گرند پری آنتالیا
Copyright 
نگارش از Mehrdad Sadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بهترین فن روز پایانی در فینال وزن به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم مردان و دو دقیقه پس از آغاز وقت طلایی به اجرا درآمد؛ جایی که اینال تاسئوف روس موفق شد با امتیاز ایپون از سد جواد محجوب، جودوکار ایرانی بگذرد و صاحب مدال طلا شود.

آگهی

آخرین روز از رقابت های گرند پری جودو در آنتالیا با مدال نقره جواد محجوب، ورزشکار ایرانی و نیز درخشش زلیم کوتسیوف، جودوکار آذربایجانی همراه بود.

کوتسیوف که دور مقدماتی را با پیروزی های قاطع مقابل حریفانی از کره جنوبی، ازبکستان و ایرلند پست سر گذاشته بود پس از برتری بر نیاز ایلیاسوف روس در نیمه نهایی راهی، دیدار پایانی شد. ورزشکار آذربایجانی در فینال وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم به سختی موفق شد با دو فن مشابه که امتیاز های وازاری را برایش به همراه داشت از سد آرمن آدامیان، دیگر جودوکار روس بگذرد و صاحب مدال طلا شود.

زلیم کوتسیوف پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست گفت: «پیشتر چندین بار با آرمن روبرو شده بودم و هر بار مبارزه میان ما بسیار سخت و دیدنی بود. ما بر روی تاتامی رقیب و در خارج از تشک دوستان خوبی هستیم. این احترام گذاشتن برگرفته از روح ورزش جودو است. در کل لحظات خوبی را در آنتالیا پشت سر گذاشتم. همه چیز عالی بود از شهر گرفته تا استادیوم و از همه مهم تر تماشاگرانی که به مسابقات گرمای خاصی می دادند و ما را حمایت می کردند. باید برای همه چیز تشکر کنم.»

بهترین ورزشکار زن

عنوان بهترین ورزشکار زن روز پایانی تورنمنت به لوریانا کوکا، جودوکار کوزوویی تعلق گرفت. کوکا برای حضور در نیمه نهایی مقابل ناتالی پاور دارنده مدال طلای گرند اسلم باکو در سال گذشته قرار گرفت و موفق شد با یک «اوسوتو گاری» زیبا از سد او بگذرد. ورزشکار کوزوویی در نیمه نهایی نیز با یک «اوچی ماتا» موفق شد حریف روس را از پیش رو بردارد تا در فینال با آناستازیا تورچین، دارنده دو مدال طلای گرند پری تاشکند و تفلیس در سال گذشته روبرو شود. لوریانا کوکا در دیدار نهایی نیز فوق العاده ظاهر شد و در پایان چهار دقیقه مبارزه به سختی یک امتیاز وازاری از حریف اوکراینی گرفت و بر سکوی نخست ایستاد.

جودوکار جوان کوزوویی پس از کسب نخستین مدال طلا در رقابتهای تور جهانی جودو احساسش را اینگونه بیان کرد: «پیروزی در گرند پری آنتالیا باعث شد تا اعتماد به نفش بالایی پیدا کنم زیرا متوجه شدم که می توانم بهترین های جهان را نیز شکست دهم. حالا بی صبرانه منتظر مسابقات بعدی هستم تا بتوانم توانایی های خودم را نشان دهم. جودو در کوزوو یکی از مهمترین ورزش هاست. ما تیم کوچک اما بسیار مصممی داریم که رو به پیشرفت است. ما در همه پایه ها تیم های خوبی داریم. جودوکاران کوزوو همه با هم تمرین می کنند و روز به روز قوی تر می شوند. عضویت در این تیم برای من افتخار است.»

بهترین فن

بهترین فن روز پایانی در فینال وزن به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم مردان و دو دقیقه پس از آغاز وقت طلایی به اجرا درآمد؛ جایی که اینال تاسئوف روس موفق شد با امتیاز ایپون از سد جواد محجوب، جودوکار ایرانی بگذرد و صاحب مدال طلا شود.

طلای سنگین وزن زنان برای ترکیه

مدال طلای وزن به اضافه ۷۸ کیلوگرم زنان نیز به سبیله آکبولوت، ورزشکاری از کشور میزبان تعلق گرفت. جودوکار ترک که تشویق بی امان تماشاگران خودی را به همراه داشت در دیدار نهایی این وزن موفق شد لاریسا سریچ، حریفی از بوسنی هرزگوین را با امتیاز وازاری شکست دهد و بر سکوی نخست بایستد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گرند پری تفلیس؛ کلاریس اگبنینو بهترین جودوکار زن روز دوم

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید

جودو؛ لوسی رنشال در گرند اسلم ابوظبی برای بریتانیا مدال طلا گرفت