جنجال توییتریِ معاون حزب «آلترناتیو برای آلمان» پس از حملۀ شهر مونستر

Beatrix von Storch
Beatrix von Storch Copyright Superbass
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خانم استورچ پیش از این هم با پیام‌های توییتری خود جنجال آفریده بود. از جمله اینکه در سال ۲۰۱۶ میلادی اعلام کرد که تیراندازی پلیس مرزی به مهاجرانِ غیرقانونی قابل پذیرش است؛ حتی اگر مهاجران زن و کودک باشند.

آگهی

پیام‌های توییتری بئاتریس فون استورچ، معاون حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» جنجال آفرید و درخواستها برای استعفای او را افزایش داد.

اعتراض‌ها پس از آن آغاز شد که خانم استورچ در پی حملۀ شهر مونستر آلمان، در یک پیام توییتری به انتقاد از سیاستهای مهاجرتی آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور پرداخت.

او در پیامی توییتری نوشت: «ما آن را مدیریت خواهیم کرد.» منظور خانم استورچ از نوشتن این جمله، اشاره به سخنان آنگلا مرکل در سال ۲۰۱۵ میلادی بود؛ زمانی که آلمان جمعیت قابل توجهی از پناهجویان را در خاک خود پذیرفت و خانم مرکل در پاسخ به انتقاد مخالفان، همین جمله را بر زبان راند.

این پیام توییتری روز شنبه هنگامی منتشر شد که هنوز هیچ مقامی در آلمان دربارۀ هویت عامل حملۀ مونستر اظهار نظری نکرده بود. پلیس بعدا اعلام کرد که عامل این حمله یک شهروند آلمانی بوده که ظاهرا از مشکلات روانی رنج می‌برده و هیچ ارتباطی با گروههای اسلامگرا نداشته است.

با این وجود خانم استورچ به جای پس گرفتن عبارتش، بر حملاتش به دولت آلمان افزود و نوشت: «حتی اگر مهاجم آلمانی باشد نیز حرف من این است: ما بیش از اندازه دیوانه و قاتل داریم و نیاز به بیشتر از آن نداریم.»

بئاتریس فون استورچ همچنان به نوشتن پیام‌های بیشتر در این موضوع ادامه داد و حتی در پیامی ادعا کرد که این حمله، تقلیدی از شیوۀ ترور اسلامگرایان بوده است. او افزود: «اسلام بار دیگر حمله خواهد کرد. تنها سوال این است که چه زمانی اتفاق خواهد افتاد».

انتشار این مطالب واکنش گستردۀ رقبای سیاسی او از جمله مقامات حزب اتحاد دموکرات مسیحی را به همراه داشت. آنها این رفتار خانم استورچ را یک رسوایی سیاسی خوانده و اعلام کردند که او باید از سمت خود در «آلترناتیو برای آلمان» استعفا دهد.

منتقدان می‌گویند که او از این حمله به عنوان فرصتی استفاده کرده تا سیاستهای خانم مرکل را هدف قرار دهد، آنهم در زمانی که هنوز قربانیان این حادثه در بیمارستانها در حال سپری کردن شرایطی بحرانی بودند.

خانم استورچ پیش از این هم با پیام‌های توییتری خود جنجال آفریده بود. از جمله اینکه در سال ۲۰۱۶ میلادی اعلام کرد که تیراندازی پلیس مرزی به سمت مهاجران غیرقانونی قابل پذیرش است؛ حتی اگر مهاجران زن و کودک باشند.
او بعدا این پیام را از صفحه خود در توییتر حذف و اعلام کرد این پیام به اشتباه در اینترنت منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یکی از رهبران «آلترناتیو برای آلمان» به ایراد اظهارات نژادپرستانه متهم شد

تظاهرات علیه حزب «آلترناتیو برای آلمان» در کلن به خشونت گرایید

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان