حذف پیام‌رسان سروش از اپ استور؛ رهبر ایران نقض حریم مردم را «حرام شرعی» خواند

حذف پیام‌رسان سروش از اپ استور؛ رهبر ایران نقض حریم مردم را «حرام شرعی» خواند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فیلترینگ پیام‌رسان‌های جهانی و جایگزینی آن‌ها با پیام‌رسان‌های ایرانی اعتراضات زیادی را به دلیل آنچه نقض حریم خصوصی کاربران خوانده شده، به همراه داشته است.

آگهی

پیام‌رسان ایرانی سروش روز دوشنبه ۲۰ فروردین (۹ آوریل) از اپ استور (یک بازار نرم افزاری جهت توزیع برنامه‌های کاربردی تلفن‌های همراه سیستم iOS) حذف شد.

این پیام‌رسان ایرانی به تازگی برای دارندگان تلفن‌های هوشمند عرضه شده است و قرار بود جایگزین پیام‌رسان تلگرام شود. اخبار مبنی بر فیلترینگ تلگرام و جایگزینی آن با پیام‌رسان‌های داخلی که در هفته‌های اخیر منتشر شده، نگرانی بسیاری را در رابطه با نقض حریم خصوصی کاربران در پی داشته است.

پیام‌رسان سروش اولین نرم‌افزار ایرانی نیست که از فروشگاه نرم افزار اپل حذف می‌شود. پیش‌تر نیز برخی دیگر از اپلیکیشن‌های ایرانی به دلیل تحریم شرکت‌های ایرانی توسط آمریکا از این بازار نرم‌افزاری حذف شده بودند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

همچنین امروز علی خامنه‌ای، رهبر ایران با حضور در دیدار با برخی از مسئولان و مدیران نظام از «گسترش مطالبه عمومی ایجاد پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی» ابراز خرسندی کرد و ابراز داشت مسئولان باید امنیت و حریم داخلی مردم و کشور را حفظ کنند.

رهبر ایران در ادامه افزود تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم «حرام شرعی» است و نباید انجام شود.

فیلترینگ پیام‌رسان‌های جهانی و جایگزینی آن‌ها با پیام‌رسان‌های ایرانی اعتراضات زیادی را به همراه داشته است. در همین راستا بسیاری کوشیده‌اند نشان دهند که این شبکه داخلی به دلیل مشکلات امنیتی و عدم توانایی در کنترل نشت اطلاعات کاربران امنیت آنان را به خطر خواهد انداخت.

بیشتر بخوانید:یوتیوب و توئیتر رفع فیلتر نمی‌شوند

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قاضی آمریکایی فرمان حذف پیام‌رسان چینی «وی‌چت» را به حالت تعلیق درآورد

باگ‌های قانونی استارت‌آپ‌ها در ایران چیست؟

پیام‌رسان تلگرام درخواست مسکو برای تسلیم کلیدهای رمزنگاری را رد کرد