عامل حملۀ مونستر سابقۀ تهدید و آزار و اذیت داشته است

German politicians
German politicians Copyright REUTERS/Leon Kuegeler
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شواهد بسیاری وجود دارد که این مرد بارها درصدد خودکشی بوده؛ او همچنین به تازگی ایمیل‌هایی به دوستان و همسایگان خود فرستاده و در آن مشکلاتی را که در زندگی داشته توصیف کرده است.

آگهی

پس از یوروش روز شنبۀ یک خودروی ون خاکستری رنگ به سوی عابران در شهر مونستر آلمان که دو کشته و بیش از ۲۰ زخمی بر جای گذاشت، پلیس به نامه‌ای در آپارتمان مهاجم ۴۸ سالۀ این حمله دست یافت که تا حدودی روشن کنندۀ انگیزه او از انجام این حمله است.

بنا بر گزارش رسانه‌های آلمان، مهاجم که گفته می‌شود «ینس. ر» نام داشته است، در این نامه تجربیات تحقیرآمیز زندگی خود را توصیف کرده است.

این مرد که متولد منطقه‌ای در نزدیکی مونستر بوده، چهار آپارتمان و چندین خودرو داشته است که همۀ آنها توسط پلیس جستجو شد و این نامه نیز در یکی از این آپارتمان‌ها در شهر پیرنا در ایالت زاکسن آلمان یافت شد.

شواهد بسیاری وجود دارد که این مرد بارها درصدد خودکشی بوده است؛ او همچنین به تازگی ایمیل‌هایی به دوستان و همسایگان خود فرستاده و در آن مشکلاتی را که در زندگی داشته توصیف کرده است.

تحقیقات بیشتر مقامات را تقریبا مجاب کرده است این حمله، اقدامی فردی و حاصل مشکلات و انگیزه‌های فردی بوده است و نه حمله‌ای سازمان یافته و حاصل دیدگاهی سیاسی. پلیس تا کنون هیچ ارتباطی میان او با گروههای مذهبی یا گروههای راست افراطی پیدا نکرده است.

مقامات قضایی آلمان اعلام کردند که عامل حمله به دلیل ارتکاب تخلفاتی همچون تهدید و آزار و اذیت، همچنین خسارت به اموال و تقلب، برای پلیس فرد شناخته شده‌ای بوده است.

پلیس همچنین اعلام کرد که هم در خودروی ون و هم در آپارتمان‌های مهاجم، مواد انفجاری و اسلحه یافت شده است.

دو روز پس از وقوع حملۀ مونستر، شهر همچنان در شوک به سر می‌برد.

روز یکشنبه به یاد قربانیان این حادثه مراسم بزرگداشتی با حضور شماری از مقامات سیاسی آلمان در محل وقوع حمله برگزار شد.

دو قربانی این حمله زنی ۵۱ ساله و مردی ۶۵ ساله بودند. مهاجم نیز در همان صحنۀ حمله با شلیک به خود، به زندگیش پایان داده است.

هشت تن از زخمی‌های این حادثه همچنان در شرایط بحرانی به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله با خودرو در شهر مونستر آلمان؛ دست‌کم ۲۰ زخمی و ۲ کشته

نهادهای اسلامی آلمان خواستار حمایت بیشتر دولت از مساجد در برابر حملات راست‌های افراطی و کردها شدند

پلیس آلمان در تعقیب «عثمانی های آلمان»