پذیرش استعفای محمد علی نجفی شهردار تهران؛ حسینی مکارم سرپرست شهرداری شد

پذیرش استعفای محمد علی نجفی شهردار تهران؛ حسینی مکارم سرپرست شهرداری شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اعضای شورای شهر تهران که روز یکشنبه با استعفای محمد علی نجفی مخالفت کرده بودند، روز سه شنبه با ۱۵ رای موافق استعفای نجفی را ‍پذیرفتند.

آگهی

بعد از فراز و نشیب‌های فراوان، در نهایت روز سه شنبه شورای شهر تهران در جلسه‌ای که پشت درهای بسته برگزار شد با استعفای دوم محمدعلی‌ نجفی شهردار تهران موافقت کرد.

اعضای شورای شهر تهران که روز یکشنبه با استعفای محمد علی نجفی مخالفت کرده بودند، روز سه شنبه با ۱۵ رای موافق استعفای نجفی را ‍پذیرفتند.

شورای شهر تهران در جلسه روز سه‌شنبه حسینی سمیع‌الله مکارم معاون شهردار تهران را با ۱۴ رای موافق به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب کردند. آقای مکارم هم‌اکنون معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران است.

سایت شهرداری تهران آقای حسینی مکارم را داری درجه دکتری در حوزه اقتصاد نظری و اقتصاد برنامه‌ریزی معرفی کرده و درباره سوابق وی نوشته است: «او پیش از این معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود و معاونت سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران و مدیر کلی بودجه و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد.»

گفته می شود در جلسه غیر علنی شورای شهر برای بررسی استعفای دوم نجفی، مرتضی الویری گفته است که با توجه به همزمانی این جلسه با صحبت های «غیر قانونی دادستان» بررسی استعفا و تصمیم گیری درباره سرپرست یا شهردار جدید به جلسه روز یک شنبه شورا موکول شود تا در اذهان این تصور پیش نیاید که تصمیم گیری شورا متاثر از صحبت های دادستان بوده است.

با این حال محسن هاشمی، رئیس شورای شهر گفت هر کس در فضای سیاسی کشور صحبتی بکند و ما به خاطر آن تصمیم گیری را عقب بیندازیم پیشنهاد درستی نیست.

در جلسه روز سه شنبه شورای شهر محمد جواد حق شناس سخنان دادستان کل کشور را که از نجفی خواسته بود دوباره استعفا دهد، مصداق بارز عدول از قانون اساسی و دخالت در اختیارات شورای شهر تهران ارزیابی کرده است. همچنین رسولی از دیگر اعضای شورا خطاب به هیات رئیسه شورا گفته است که شما باید به صحبت های دادستان پاسخ می دادید تا شان شورا حفظ شود.

محمد علی نجفی در نامه ای خطاب به شورای شهر دلیل استعفای خود را بیماری عنوان کرده است با این حال این استعفا از سوی اکثر رسانه ها و سیاستمداران اصلاح طلب و میانه رو استعفایی سیاسی ارزیابی شده است که تحت فشار دادستانی و جریان اصولگرا اتفاق افتاده است. سیاستمداران میانه رو فشار به نجفی برای استعفا را بخاطر مبارزه او با فساد در شهرداری می دانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شوخی محسن هاشمی با ماجرای قتل میترا استاد: این یک موضوع مردانه است

پس از تائید وزارت اطلاعات، حکم پیروز حناچی برای شهرداری تهران صادر شد