سندرز: ترامپ مشروعیت قانونی برای تصمیم‌گیری در مورد جنگ سوریه را ندارد

سندرز: ترامپ مشروعیت قانونی برای تصمیم‌گیری در مورد جنگ سوریه را ندارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«رئیس جمهور ترامپ هیچگونه مشروعیت قانونی در مورد تصمیم‌گیری برای آغاز جنگ در سوریه ندارد. کنگره آمریکا باید مشخص کند که آیا وارد جنگ شویم یا خیر. کنگره نباید حق خود را به رئیس جمهوری تفویض کند.»

آگهی

برنی سندرز، سناتور حزب دموکرات در یک پیام ویدیوئی ضمن محکوم کردن تصمیم دونالد ترامپ برای مداخله نظامی در سوریه، از کنگره آمریکا خواست که در این مورد تصمیم گیری کند.

در این ویدیو وی با اشاره به اینکه آقای ترامپ به روسیه درمورد حمله موشکی به سوریه هشدار داده است در مورد حقوق رئیس جمهوری درمورد فرمان جنگ شفاف سازی کرد.

نامزد درون حزبی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا در این باره گفت: «رئیس جمهور ترامپ هیچگونه مشروعیت قانونی در مورد تصمیم‌گیری برای آغاز جنگ در سوریه ندارد. کنگره آمریکا باید مشخص کند که آیا وارد جنگ شویم یا خیر. کنگره نباید حق خود را به رئیس جمهوری تفویض کند.»

وی در ادامه افزود: «نباید فراموش کنیم که ما ۱۷ سال در افغانستان و ۱۵ سال در عراق بودیم که نتیجه آن بی‌ثباتی شدید در منطقه، مرگ‌ و میرهای بسیار و هزینه چند هزار میلیاردی برای مالیات دهندگان آمریکایی بود. اگر رئیس جمهور ترامپ باور دارد که گسترش جنگ در سوریه ثبات را به منطقه می‌آورد و به نفع مردم آمریکاست، باید با طرح خود به کنگره برود.»

آقای ترامپ پیشتر به تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده که در پی دادن پاسخ نظامی و سیاسی به سوریه به دلیل استفاده از سلاح‌های شیمیایی بود، به شدت انتقاد کرد و گفته بود که «آمریکا باید خود را از جهنم سوریه بیرون بکشد» و به دنبال «منافع» خود باشد.

وی در سال ۲۰۱۳ در صفحه توییتر خود بارها به شروع جنگ در سوریه و نحوه اجرای آن اعتراض کرده بود.

دونالد ترامپ از آقای اوباما خواسته بود تا اگر قصد حمله به سوریه را دارد بجای خبررسانی درمورد آن رژیم سوریه را غافلگیر کند.

با این حال، اکنون دونالد ترامپ تصمیم دارد تا با کمک متحدانش به سوریه حمله کند؛ تصمیمی که با انتقادات زیادی از سوی سیاستمداران آمریکایی و غیرآمریکایی همراه بوده است.

به دنبال انتشار تصاویری از حمله شیمیایی به دوما، واکنش‌های جهانی علیه حکومت سوریه شدت گرفته است. در حالی که ایالات متحده و متحدانش به دنبال «حمله نظامی تنبیهی» به سوریه هستند، دمشق و مسکو حمله شیمیایی را خبر جعلی می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کنایه تند معاون نخست وزیر روسیه به ترامپ

۳ عضو کنگره آمریکا به منطقه تحت کنترل شورشیان سوریه سفر کردند

«پنهان شدن» بولسونارو در سفارت مجارستان باعث احضار سفیر از سوی مقامات برزیل شد