دمشق در آستانه حملۀ احتمالی آمریکا؛ «زندگی عادی جریان دارد»

دمشق در آستانه حملۀ احتمالی آمریکا؛ «زندگی عادی جریان دارد»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

برخی از اهالی این شهر امیدوارند در صورت حمله آمریکا، رقیب اصلی او یعنی روسیه وارد عمل خواهد شد و به حملات واشنگتن پاسخ خواهد داد.

آگهی

با وجود انتشار اخباری در رسانه‌های بین‌المللی مبنی بر حمله قریب‌الوقوع ایالات متحده آمریکا به مواضع دولت مرکزی سوریه، خیابان‌های دمشق همچنان مملو از جمعیت است.

بازارهای اصلی شهر عصر پنج‌شنبه همچنان فعال بودند و دوستان و خانواده‌ها نیز یا در حال خرید یا در کافه‌ها و رستوران‌ها دیده می‌شدند. به نظر می‌رسید که ساکنان پایتخت سوریه نگرانی دربارۀ حمله احتمالی آمریکا ندارند و به همین دلیل زندگی را به روال معمول ادامه می‌دهند.

رفح العقده، از ساکنان دمشق می‌گوید: «همانطور که می‌بینید بیشتر مردم همچنان به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند. من از دانشگاه برمی‌گردم و مردم بیرون از خانه‌ها در همه جا دیده می‌شوند.»

احمد عبدالرحمن، ساکن دمشق و اهل حلب نیز می‌گوید: «ما نه به آمریکا اهمیت می‌دهیم، نه به حملات آمریکا و نه به متحدان او.»

برخی از اهالی این شهر معتقدند در صورت حمله آمریکا، رقیب اصلی او یعنی روسیه وارد عمل خواهد شد و به حملات واشنگتن پاسخ خواهد داد. برخی نیز معتقدند تهدید به آغاز حملات موشکی، نشانۀ ترس آمریکا از چین و روسیه است.

سوریه و حامیان او یعنی ایران و روسیه اعلام کرده‌اند که ادعای حملۀ شیمیایی در دوما ساخته و پرداختۀ نیروهای شورشی بوده است.

در واشنگتن نیز اگرچه جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا مقابل کنگره اعلام کرد که باور دارد در سوریه حملۀ شیمیایی روی داده، اما تاکید کرد که آمریکا هنوز هیچ تصمیمی برای آغاز یک عملیات نظامی در سوریه نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله احتمالی آمریکا به سوریه چگونه خواهد بود؟

موافقان و مخالفان ترامپ برای حمله به سوریه

ماکرون: شواهدی مبنی بر استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی داریم