هشدار به احمدی نژاد؛ بست‌نشینی بس

هشدار به احمدی نژاد؛ بست‌نشینی بس
Copyright سایت محمود احمدی نژاد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«کسی که هشت سال مسئول بوده باید پاسخگو باشد. اینکه بیاید چنین رفتاری را انجام دهد نامطلوب است. از هر کسی این حرکت پذیرفته نیست.»

آگهی

تولیت آستان امامزاده صالح در تجریش با اشاره به بست‌نشینی هواداران احمدی‌نژاد و حضور او در این امامزاده هشدار داد که دیگر این کار را تحمل نمی‌کنند و از امروز به بعد، اینطور افراد را راه نمی‌دهند تا به گفته این فرد، امنیت و آرامش زائران تأمین شود.

عبدالعلی گواهی در سخنانی که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرده است بدون اشاره مستقیم به نام «احمدی‌نژاد»، افزود: «کسی که هشت سال مسئول بوده باید پاسخگو باشد. اینکه بیاید چنین رفتاری را انجام دهد نامطلوب است. از هر کسی این حرکت پذیرفته نیست.»

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری سابق ایران، از آغاز سال ۱۳۹۷، امامزاده صالح در منطقه یک شهرداری تهران را برای آنچه او و هوادارانش «بست‌نشینی» می‌نامند انتخاب کرده است به‌طوریکه وی در هنگام تحویل سال در همین مکان حضور یافته بود.

بست نشینی از دوره صفویه در ایران رواج یافت و در برهه‌ای در زمان حکومت قاجاریه به اوج خود رسید. نقص قوانین و شتاب در مجازات، موجب آن می شد تا برخی از محکومان بست را تنها راه به تأخیر انداختن مجازات خود بیابند.

احمدی‌نژاد بعد از بازداشت حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی دو تن از یاران نزدیکش که اواخر سال گذشته روانه زندان شدند، پررنگ‌تر از ماه های قبل از آن، اقدام به بست‌نشینی و هواداران خود را نیز به این کار ترغیب کرد اما او هدف از این بست‌نشینی را آزادی «همه زندانیان بی‌گناه و مظلوم» عنوان می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تولیت آستان امامزاده صالح عصر گذشته با اشاره به حضور این افراد گفت: «از زمان تحویل سال تا کنون، متأسفانه چهار جلسه مهمانان غیرمنتظره داریم.»

وی تاکید کرد که دعا کردن نیاز به فراخوان ندارد. این سخنان به فراخوان احمدی‌نژاد اشاره داشت که از هواداران خود خواست با توجه به تداوم بازداشت حمید بقایی مراسم بست نشینی و قرائت دعای دسته جمعی برای آنچه او «آزادی همه زندانیان بی گناه و مظلوم» می‌نامید را پر روز پنج شنبه ۲۳ فروردین ماه از ساعت ۱۹ تا اذان مغرب و عشا برگزار کنند. در این مراسم احمدی‌نژاد هم حضور داشت.

سایت محمود احمدی نژاد
حضور احمدی نژاد در امامزاده صالح در شمال تهرانسایت محمود احمدی نژاد

آقای گواهی در سخنان خود با بیان اینکه ما تا امروز تحمل کرده‌ایم ولی از این به بعد تحمل نخواهیم کرد، تصریح کرد: «از امروز به بعد، اینطور افراد را راه نمی‌دهیم تا امنیت و آرامش زائران تأمین شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازداشت و تعلیق احمدی‌نژاد از مجمع تشخیص مصلحت تکذیب شد

احمدی نژاد: اگر رهبری زمانی چیزی گفت و شما نظر دیگری داشتی باید بمیری؟

احمدی نژاد: پشت پرده این نقشه شوم را برملا می کنم