نخست وزیر بریتانیا: حملات به سوریه ممکن است ادامه داشته باشد

Britain's Prime Minister Theresa May
Britain's Prime Minister Theresa May Copyright REUTERS/Simon Dawson
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

او خاطرنشان کرد که بر اساس گفتۀ شاهدان حملات شیمیایی، در جریان این حمله از بمب‌های بشکه‌ای استفاده شده و این بمب‌ها از هلی‌کوپتر به بیرون انداخته شده‌اند؛ اما هیچ گروه دیگری، نه نیروهای داعش و نه شورشیان، از هلی‌کوپتر استفاده نمی‌کنند.

آگهی

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا روز دوشنبه در مجلس عوام این کشور اعلام کرد که حملات به سوریه ممکن است ادامه داشته باشد.

این اولین سخنرانی خانم می مقابل نمایندگان بریتانیا پس از حملات جمعه شب ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه به مواضع دولت بشار اسد در سوریه بود.

او اعلام کرد که «تمام نشانه‌ها» بیانگر آن بوده که در سوریه حمله شیمیایی روی داده است و بر این اساس رژیم اسد باید سرزنش شود.

خانم می افزود که لندن در حمله به تسلیحات شیمیایی بشار اسد تنها بوده و این کار، از نظر «اخلاقی و قانونی» کارِ درستی بوده است.

او خاطرنشان کرد که شاهدان حملات شیمیایی گفته بودند که در جریان این حمله از بمب‌های بشکه‌ای استفاده شده و این بمب‌ها از هلی کوپتر به بیرون انداخته شده‌اند؛ اما هیچ گروه دیگری، نه نیروهای داعش و نه شورشیان، از هلی کوپتر استفاده نمی‌کنند.

خانم می تاکید کرد سه کشور حمله کننده از آن رو منتظر نتیجۀ تحقیقات کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی نشده‌اند که حملات به غیرنظامیان ممکن بود همچنان ادامه پیدا کند؛ علاوه بر این تلاش‌هایی وجود داشت تا تحقیقات بازرسان در منطقه متوقف شود. درواقع رژیم سوریه و روس‌ها همین حالا نیز مانع از انجام این تحقیقات شده‌اند.

نخست‌وزیر بریتانیا همچنین تاکید کرد که نقاطی که توسط موشکهای لندن، پاریس و واشنگتن هدف حمله قرار گرفته‌اند، ساختمان‌هایی خالی نبوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چارلز و ریاست بر اتحادیه کشورهای مشترک المنافع

سوریه: حمله‌ موشکی در کار نبود، اخطار اشتباه سامانه پدافندی را فعال کرد

تهران، دمشق، مسکو؛ محور گفتگوهای وزیران خارجه اروپایی