استارباکس ۸ هزار شعبه خود در آمریکا را موقتا تعطیل می‌کند

استارباکس  ۸ هزار شعبه خود در آمریکا را موقتا تعطیل می‌کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

استارباکس می‌گوید که در پی دستگیری دو جوان سیاه‌پوست در یکی از شعبه‌های شهر فیلادلفیا قصد دارد تا ۸ هزار کافی‌شاپ خود در سراسر آمریکا را جهت «آموزش ضد نژادپرستی» برای کارکنان تعطیل کند.

آگهی

استارباکس می‌گوید که در پی دستگیری دو جوان سیاه‌پوست در یکی از شعبه‌های شهر فیلادلفیا قصد دارد تا  ۸ هزار کافی‌شاپ خود در سراسر آمریکا را جهت «آموزش ضد نژادپرستی» برای کارکنان تعطیل کند.

این کمپانی روز سه شنبه اعلام کرد که شعبه‌های کافی‌شاپ‌های استارباکس را از روز ۲۹ ماه مه تعطیل خواهد کرد و در حدود ۱۷۵ هزار کارمند تحت آموزش قرار می‌گیرند.

کوین جانسون مدیر عامل استارباکس گفت: «من چند روز گذشته به همراه مدیران تیمم در فیلادلفیا به صحبت‌های جامعه (رنگین پوستان) گوش دادیم تا بفهمیم که مشکل کار کجاست و چه قدم‌هایی برای رفع آن باید برداریم.»

بیشتر بخوانید:

در روزهای گذشته شماری از شهروندان با تجمع در برابر این شعبه استارباکس نسبت به این رفتار اعتراض کرده بودند. شهردار فیلادلفیا نیز خواستار برگزاری جلسه‌ای شد تا سیاست کافه‌های استارباکس در برخورد با مشتریان بررسی شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

اعتراض فعالان حقوق سیاه‌پوستان به بازداشت دو جوان سیاه‌پوست در یکی از شعب استارباکس

این کمپانی پس از بازداشت  دو مرد رنگین‌پوست در یکی از شعبه‌هایش در وضعیت بحرانی به‌سر می‌برد و به عقیده کارشناسان این شرکت وقت محدودی برای جبران این اتفاق وآرام کردن خشم و ناراحتی مردم دارد.

مدیر کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای استارباکس با این دو مشتری ملاقات و نسبت به رفتار کارمندان خود ابراز تاسف کرده است. 

روز پنج‌شنبه ۱۲ آوریل دو جوان سیاه‌پوست بدون خرید نوشیدنی در کافی‌شاپ استارباکس نشسته بودند با گزارش کارمندان توسط پلیس دستگیر شدند. این دو مرد که پس از ۸ ساعت بازداشت آزاد شدند می‌گویند که منتظر دوست دیگر خود بودند تا با رسیدن او سفارش نوشیدنی دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارکنان یکی از فروشگاه‌های «اپل» به تشکیل اولین اتحادیه کارگری خود در ایالات متحده رای مثبت دادند

استارباکس آمریکایی در ایتالیا هم قهوه می‌‌فروشد

تبلیغات «نژادپرستانه»، چه شرکت‌هایی را وادار به عذرخواهی کرده است؟