بهمن ورمزیار اعدام شد

بهمن ورمزیار
بهمن ورمزیار Copyright شبکه‌های اجتماعی
Copyright شبکه‌های اجتماعی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بهمن ورمزیار، ۱۸ روز پس از سرقت مسلحانه، خود را به پلیس معرفی کرده و اموال مسروقه را باز گردانده بود

آگهی

حکم اعدام بهمن ورمزیار، شهروند ایرانی که به اتهام سرقت مسلحانه به مرگ محکوم شده بود، بامداد چهارشنبه ۲۹ فروردین/۱۸ آوریل در همدان اجرا شد.

این حکم قرار بود یک روز پیش اجرا شود، اما به گفته کامران حمزه، دادستان استان همدان، به دلیل یک «مشکل قضایی» موقتا متوقف شده بود.

بهمن ورمزیار آرایشگر و مربی باشگاه ورزشی در همدان بود که در ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ همراه با مهدی چراغی و چند تن دیگر اقدام به سرق مسلحانه از یک طلافروشی کرده بود. با این حال وی ۱۸ روز پس از ارتکاب جرم، خود را به پلیس تسلیم کرده و با ابراز پشیمانی از اقدام خود، اموال مسروقه را به صاحبش بازگردانده بود.

مادر بهمن ورمزیار در روزهای گذشته با انتشار ویدئویی با اشاره به اینکه شاکی وی رضایت داده و آگاهی اعلام کرده او داوطلبانه خودش را معرفی کرده از مقامات خواسته بود کمک کنند تا اعدام او متوقف شود.

ورمزیار و چراغی هر دو در این پرونده به اعدام محکوم شده بودند که اکنون حکم ورمزیار اجرا شده است با این حال هنوز از زمان اجرای احتمالی حکم مهدی چراغی اطلاعی در دست نیست.

بسیاری از فعالان حقوق بشر و کاربران شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان در هفته‌های گذشته با اشاره به رفتار آقای ورمزیار، از مقام‌های قضایی ایران خواسته بودند تا مانع از اجرای حکم اعدام وی شوند. انتشار ویدیویی از مادر این محکوم که پس از شنیدن خبر اعدام قریب‌الوقوع فرزندش خون بالا آورد، واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت.

انتشار خبر توقف موقت اجرای حکم اعدام بهمن ورمزیار باعث خوشحالی بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی شد. مادر وی با انتشار یک ویدیوی دیگر در فضای مجازی ادعا کرده بود علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی دستور توقف اجرای حکم اعدام را صادر کرده است.

ایران یکی از کشورهایی است که به دلیل اجرای پرشمار مجازات اعدام همواره از سوی نهادهای مدافع حقوق بشر محکوم می‌شود. براساس آخرین گزارش سازمان عفو بین‌الملل اجرای این مجازات در جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۷، یازده درصد کاهش یافته است. با این حال ایران پس از چین، بیشترین شمار اجرای مجازات اعدام را دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اجرای حکم اعدام در ایران ۱۱ درصد کاهش یافته است

ناپدری اهورای ۳ ساله اعدام شد

اعدام آدم‌ربایان و قاتلان اباسین زازی نوجوان ۱۲ ساله در کابل