دردسرهای نماد نازیسم برای تئاتر کمدی هیتلر

اتوبیوگرافی «نبرد من» نوشته آدولف هیتلر
اتوبیوگرافی «نبرد من» نوشته آدولف هیتلر Copyright عکس: REUTERS/Michael Dalder
Copyright عکس: REUTERS/Michael Dalder
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برگزارکنندگان تئاتری در آلمان می خواهند در میان تماشاچی‌هایی که حاضر شوند بازوبندی منقش به نماد صلیب شکسته آلمان نازی را ببندند، بلیت مجانی توزیع کنند.

آگهی

برگزارکنندگان یک تئاتر در آلمان در حال بررسی اجرای ابتکاری هستند که بر اساس آن تماشاگرانی که حاضر شوند بازوبندی دارای نقش صلیب شکسته آلمان نازی را ببندند، بتوانند به طور مجانی این نمایش را که اقتباسی از کتاب «نبرد من»، نوشته آدولف هیتلر است، تماشا کنند.

برگزار کنندگان این تئاتر از این طرح خود با عنوان یک تجربه اجتماعی جدید دفاع کرده‌اند.

در همین حال، سخنگوی دفتر دادستانی شهر جنوبی کنستاس در آلمان اعلام کرده که تاکنون چندین شکایت در مورد پیشنهاد برگزارکنندگان این تئاتر به مخاطبانش دریافت کرده است.

طبق قانون آلمان، نمایش نماد صلیب شکسته آلمان نازی جز در موارد استثناء، ممنوع است.

برگزارکنندگان این تئاتر پیشنهاد داده‌اند تا در سالروز تولد آدولف هیتلر، روز بیستم ماه آوریل، تماشاگران با بستن بازوبندی منقش به نماد صلیب شکسته آلمان نازی که پیش از ورود به سالن توزیع می‌شود، در سالن حاضر شوند و این نمایش را مجانی تماشا کنند.

**بیشتر بخوانید:
**

در پایگاه اینترنتی این تئاتر از مخاطبانی که نسبت به پرداخت پول بلیت خود اقدام کرده‌اند نیز خواسته شده تا با نمایش ستاره داوود در پوشش خود، همبستگی‌شان را با قربانیان بربریت اعلام کنند.

دادستانی آلمان در حال بررسی شکایت‌های دریافتی از این ایده است و به زودی نسبت به این که آیا این اقدام در تضاد با آزادی خلاقیت هنری هست یا خیر، تصمیم گیری خواهند کرد.

شوخی بی‌مزه

جامعه اسرائیلی‌های آلمان نیز در واکنش به این پیشنهاد برگزارکنندگان تئاتر «نبرد من»، آن را یک شوخی بی‌مزه قلمداد کرده است.

اما برگزارکنندگان تئاتر از ایده خود حمایت کرده و گفته‌اند که هدف اصلی طرح ما این است که نشان دهیم به چه سادگی می توان مردم را به بیراهه کشاند. یکی از متولیان این تئاتر به تلویزیونSWR آلمان گفته است که شمار زیاد افرادی که تنها برای دریافت یک بلیت مجانی حاضر شده اند که بازوبند دارای نقش صلیب شکسته آلمان نازی را ببندند، تعجب آور و ترسناک است.

جورج تبوری، نویسنده و کارگران این تئاتر، نمایشنامه آن را از اتوبیوگرافی آدولف هیتلر با عنوان «نبرد من» اقتباس کرده و کاریکاتوری از او را در روزهای پایان عمرش به نمایش می‌کشد. در واقع، دوره زمانی این نمایش با اوج‌گیری یهودی ستیزی در آلمان دوران هیتلر همزمان است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسم نماد صلیب شکسته بر دیوارهای شهر لودون فرانسه

هیتلر یا لنین؛ چه کسی برنده انتخابات خواهد شد؟

سلام به سبک نازی‌ها از سوی شرکت‌کنندگان در جشن آبجوخوری آلمان جنجال‌آفرین شد