ناتالی پورتمن در اعتراض به خشونت های غزه از سفر به اسرائیل انصراف داد

ناتالی پورتمن ازسفر به اسرائیل صرف نظر کرد
ناتالی پورتمن ازسفر به اسرائیل صرف نظر کرد
نگارش از Mehrdad Sadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در بیانیه بنیاد ژنسیس به نقل از نماینده ناتالی پورتمن اشاره شده که «حوادث خشونت آمیز اخیر در اسرائیل بسیار دردناک است و برای وی راحت نیست در مراسمی عمومی که در این کشور برگزار می شود، شرکت کند.»

آگهی

ناتالی پورتمن، ستاره سرشناس سینمای هالیوود که قرار بود ماه ژوئن برای دریافت جایزه ای به اسرائیل سفر کند در اعتراض به حوادث خشونت آمیز اخیر در نوار غزه که وی آنرا «بسیار دردناک» توصیف کرده از این سفر انصراف داد.

بنیاد ژنسیس، تشکیلات اهدا کننده این جایزه بدون ذکر جزئیات ماجرا و اشاره به حوادثی که منجر به لغو سفرهنرپیشه سی و شش ساله آمریکایی- اسرائیلی به تل آویو شده، تایید کرده که خبر انصراف او را از نماینده اش دریافت کرده است.

این بنیاد در سایت رسمی خود تصریح کرده که با توجه به دریافت این تصمیم راه دیگری جز لغو مراسم اعطای جایزه ندارد. در بیانیه بنیاد ژنسیس به نقل از نماینده ناتالی پورتمن اشاره شده که «حوادث خشونت آمیز اخیر در اسرائیل بسیار دردناک است و برای وی راحت نیست در مراسمی عمومی که در این کشور برگزار می شود، شرکت کند.»

جایزه ژنسیس که از آن به عنوان «نوبل جامعه یهودی» یاد می شود قرار بود امسال طی مراسمی در روز بیست و هشتم ژوئن به ناتالی پورتمن اهدا شود. این جایزه معمولا به صورت افتخاری و برای تجلیل از تلاش های صورت گرفته برای حمایت از جامعه یهودیان و ارزش های یهودی به هنرمندان و شخصیت های سرشناس اهدا می شود.

اسرائیل در حال حاضر با موجی از تظاهرات اعتراض آمیز از سوی فلسطینان در نوار غزه روبر است. این جنبش اعتراضی که «بازگشت» نام گرفته است از روز سی ام مارس تا کنون بیش از سی و پنج کشته و صدها مجروح برجای گذاشته است.

تحریریه یورونیوز به شما پیشنهاد می کند: راهپیمایی «بازگشت» در مرز غزه؛ سربازان اسرائیلی به روی تظاهرکنندگان فلسطینی آتش گشودند

سازمان های مدافع حقوق بشر با انتشار بیانیه هایی توسل به خشونت برای آرام کردن تظاهرات در نوار غزه را محکوم کرده اند. آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز ضمن محکوم کردن این خشونت ها خواستار انجام تحقیقی مستقل شده است.

این درحالیست که پارلمان اروپا نیز روز پنجشنبه با انتقاد از حوادث اخیر در نوار غزه از مقامات اسرائیلی خواست به خشونت علیه تظاهرکنندگان فلسطینی پایان دهند. در قطعنامه نمایندگان پارلمان علاوه بر محکومیت خشونت های دولت اسرائیل بر پایان بی قید و شرط محاصره نوار غزه نیز تاکید شده است.

تحریریه یورونیوز به شما پیشنهاد می کند:

ماسک دست‌ساز یک کودک فلسطینی در راهپیمایی بازگشت

خبرنگار فلسطینی مجروح در بیمارستان درگذشت

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسرائیل مدیر دیده بان حقوق بشر را اخراج کرد

خبرنگار فلسطینی مجروح در بیمارستان درگذشت

کاخ سفید از ادامه مذاکرات برای انجام سفر لغو شده هیات اسرائیلی به آمریکا خبر داد