ارتش سوریه اردوگاه یرموک را در جنوب دمشق بمباران کرد

بمباران اردوگاه یرموک توسط ارتش سوریه در جنوب دمشق
بمباران اردوگاه یرموک توسط ارتش سوریه در جنوب دمشق Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش سوریه و متحدان ظرف شب گذشته و صبح امروز اردوگاه آوارگان یرموک را که در کنترل داعش است بمباران کرد. نیروهای دولتی سوریه تلاش می‌کنند این ناحیه را که آخرین منطقه در دست داعش در حومه دمشق است تصرف کنند.

آگهی

ارتش سوریه در طول پنج‌شنبه شب و جمعه صبح اردوگاه یرموک در جنوب دمشق را که در تصرف شبه‌نظامیان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) قرار دارد، تحت بمباران‌های زمینی و هوایی خود قرار داد.

شبکه المیادین، نزدیک به حزب‌الله لبنان، نیز اعلام کرده است که پس از حملات موشکی و توپخانه‌ای ۲۴ ساعت اخیر شبه‌نظامیان داعش در یرموک و حجرالاسود «پرچم‌های سفید» بلند کرده‌اند.

دستگاه تبلیغات جنگ وابسته به حزب‌الله لبنان تصاویری از عملیات ارتش سوریه در جنوب دمشق منتشر کرده است

اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک به همراه محله حجر‌الاسود در جنوب دمشق آخرین منطقه در حومه پایتخت است که تحت کنترل شبه‌نظامیان داعش قرار دارد. از جمعیت ۱۶۰ هزار نفری آن در آغاز ناآرامی‌ها در دمشق در سال ۲۰۱۱، مطابق آمار نهادهای وابسته به سازمان ملل اکنون تا ۱۲هزار تن همچنان در این منطقه حضور دارند.

اردوگاه آوارگان یرموک پیش از آنکه توسط داعش تصرف شود در کنترل شورشیان مخالف بشار اسد قرار داشت و به وسیله‌ی نیروهای دولتی سوریه و متحدان آن تحت محاصره قرار گرفته بود. در جریان این محاصره مطابق اعلام سازمان عفو بین‌الملل دستکم ۱۲۸ تن بر اثر گرسنگی و سوءتغذیه جان باختند.

لحظه‌ی ورود ماشین توزیع نان به اردوگاه یرموک پس از ۵۸۰ روز محاصره، سال ۲۰۱۵

عملیات نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن در چارچوب کمپینی نظامی برای بازپس‌گیری مناطقی در خاک سوریه انجام‌ می‌گیرد که برای مدت‌ها تحت محاصره‌ی آنان قرار داشته‌اند.

روز پنج‌شنبه شورشیان حاضر در ناحیه الضمیر در قلمون شرقی طی توافقی با دولت حاضر شدند این منطقه را به سمت ادلب تخلیه کنند. پیش‌بینی می‌شود حدود ۵ هزار تن از این منطقه تخلیه شوند که مطابق اعلام رسانه دولتی سوریه، سانا، ۱۵۰۰ تن از آنان نظامی و ۳۵۰۰ تن غیرنظامی خواهند بود.

شبه‌نظامیان تخلیه شده را افراد وابسته به گروه‌های شورشی «جیش‌الاسلام» و «قوات الاحمد عبده» تشکیل می‌دهند.

از سوی دیگر بازرسان سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی که هفته گذشته به دمشق رسیدند هنوز در انتظار صدور اجازه‌ی بازدید از مکان حمله در شهرک دوما قرار دارند.

سوریه و متحدش روسیه استفاده از سلاح شیمیایی در حمله به دوما را تکذیب می‌کنند. کشورهای غربی در مقابل دولت سوریه و روسیه را متهم می‌کنند که از عمد بازرسان را در دمشق معطل نگاه داشته‌اند و احتمال دارد در پی محو آثار حمله شیمیایی باشند.

جنگ داخلی سوریه تا کنون قریب ۵۰۰ هزار تن را به کام مرگ فرستاده و بیش‌ از نیمی از جمعیت این کشور را بی‌خانمان کرده است.

بیشتر بخوانید:

مقام سازمان ملل: کار بازرسان در سوریه «در اسرع وقت» آغاز خواهد شد

اعلان پیروزی کامل ارتش سوریه در غوطه: جیش‌الاسلام آخرین پایگاه شورشیان حومه دمشق را ترک می‌کند

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خروج داعش از حومه دمشق

بروکسل میزبان یک نشست با محور کمک مالی به سوریه

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است