راست‌های افراطی فرانسه: کنترل مرز با ایتالیا را به دست گرفتیم، پناهجویان برگردند

«مرز مسدود است» «اروپا خانه شما نخواهد بود» «راهی نیست/به کشورتان برگردید»
«مرز مسدود است» «اروپا خانه شما نخواهد بود» «راهی نیست/به کشورتان برگردید» Copyright REUTERS
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برخی رسانه‌ها و بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از انفعال وزارت کشور فرانسه در برابر راست‌گرایان افراطی به شدت انتقاد کرده اند.

آگهی

صدها نفر از فعالان جنبش «نسل هویت طلب» فرانسه، روز شنبه با حضور در مناطق کوهستانی مرزی با ایتالیا، به صورت نمادین گذرگاه‌های ورود پناهجویان به فرانسه را بستند.

این افراد با اجاره هلی‌کوپترهای تفریحی در کوه‌های آلپ عملیات دیده‌بانی «نمادین» اجرا کردند و از حرکت «میهن پرستانه» خود فیلم‌ گرفتند.

توییتر
اعضای جنبش «نسل هویت طلب» قسمت‌هایی از مرز فرانسه با ایتالیا را با حصار مسدود کردندتوییتر

قدرت‌ نمایی کم‌سابقه راست‌گرایان افراطی در فرانسه واکنش‌های بسیاری را در برخی رسانه‌های این کشور برانگیخته است. مجله ماریان از «تساهل و تسامح» عجیب وزیر کشور و فرمانداری در برابر این «قانون شکنی در روز روشن» ابراز شگفتی کرد. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با اشاره به ورود پلیس به صحن دانشگاه تولبیاک در حومه پاریس، از «انفعال» نیروهای انتظامی فرانسه در برابر راست‌گرایان افراطی به شدت انتقاد کرده اند.

روز یکشنبه و در پاسخ به این «قدرت‌نمایی» راست افراطی، گروه‌های طرفدار حقوق مهاجران و اعضای چند سازمان چپ افراطی در مرز فرانسه با ایتالیا راهپیمایی کردند.

توییتر
«ژاندارم‌ها برای بستن راه مدافعان پناهجویان کشورهای جنگ‌زده آمدند اما هیچ ماموری برای مقابله با آن‌هایی که راه پناهجویان را می‌بندند، اعزام نشد... جبهه ملی به قدرت رسیده است؟»توییتر

وزارت کشور فرانسه روز یکشنبه صدها مامور ژاندارمری را برای بازگرداندن نظم، به مناطق مرزی کوهستانی با ایتالیا اعزام کرد.

دولت امانوئل ماکرون برای محدود کردن ورود مهاجران به فرانسه موازین قانونی جدیدی وضع کرده است؛ در قانون جدید مهاجرت که روز یکشنبه به تصویب نمایندگان مجلس شورای ملی فرانسه رسید پلیس می‌تواند پناهجویان غیرقانونی را بیش از ۹۰ روز در بازداشت موقت نگاه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شش ماه زندان برای فعالان راست افراطی که مانع ورود پناهجویان به فرانسه می‌شدند

فرانسه یک گروه نئوفاشیست را منحل اعلام کرد

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان