ماکرون: جمع بندی من خروج آمریکا از برجام است

ماکرون: جمع بندی من خروج آمریکا از برجام است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری فرانسه که با هدف متقاعد کردن دونالد ترامپ و تلاش برای حفظ توافق هسته ای ایران به آمریکا سفر کرده بود در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود نسبت به ماندن آمریکا در برجام ابراز بدبینی کرد.

آگهی

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه پس از سخنرانی شب گذشته در کنگره آمریکا و پیش از آماده شدن برای ترک این کشور در جمع خبرنگاران، به طور ضمنی نسبت به ماندن ایالات متحده در توافق برجام ابراز بدبینی کرد.

آقای ماکرون اظهار داشت: «من نمی‌دانم که تصمیم آمریکا چه خواهد بود اما تحلیل منطقی از اظهارات پرزیدنت ترامپ این باور را به من نمی‌دهد که وی برای ماندن در توافق برجام همه تلاش خود را انجام دهد.» رییس جمهوری فرانسه خطاب به خبرنگاران اضافه کرد که البته او از تصمیم آتی دونالد ترامپ اطلاعی ندارد و این فقط تحلیل شخصی اوست و شاید هر کس دیگری هم با مرور مواضع رییس جمهوری آمریکا به همین نتیجه برسد.

امانوئل ماکرون در ادامه تاکید کرد که هدف و ماموریت او تلاش برای متقاعد کردن دونالد ترامپ به کنار نهادن وعده های انتخاباتی و یا تغییر ذهنیت رییس جمهوری آمریکا نیست بلکه هدف یافتن راهی سازنده مبتنی برچند جانبه گرایی است.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهوری فرانسه سفر سه روزه خود به ایالات متحده را با سخنرانی و جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان داشنگاه جورج واشنگتن به پایان رساند.

جلسه پرسش و پاسخ امانوئل ماکرون با دانشجویان دانشگاه جورج واشنگتن ایالات متحده

وی روز چهارشنبه در جمع نمایندگان و سناتورهای کنگره آمریکا درباره توافق برجام گفت: «موضع ما روشن است. ایران هرگز نباید صاحب سلاح هسته‌ای شود؛ نه اکنون و نه ۲۵ سال دیگر.» با این وجود او تاکید کرد که این موضع‌گیری نیز نباید منجر به جنگ جدیدی در خاورمیانه شود. او همچنین تایید کرد که مذاکرۀ دوباره بر سر توافق هسته‌ای ایران نیز کار سختی است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شانس دوباره برجام؛ ترامپ دودل شد

«موگرینی و همکارانش سناریوی فردای برجام را پیش بینی نکردند»

ایران برای پیگیری مذاکرات هسته‌ای و بازگشت به برجام اعلام آمادگی کرد