پارلمان ارمنستان اول ماه مه نخست وزیر جدید این کشور را انتخاب می‌کند

پارلمان ارمنستان اول ماه مه نخست وزیر جدید این کشور را انتخاب می‌کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گزارش هایی منتشر شده مبنی بر اینکه حزب جمهوری‌خواه ارمنستان پس از بازگشت هزاران نفر از معترضان به خیابان‌ های این کشور اعلام کرده که ائتلاف احزاب حاکم بر این کشور را ترک و با برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور موافق است.

آگهی

حزب جمهوری‌خواه ارمنستان پس از بازگشت هزاران نفر از معترضان به خیابان‌ های این کشور با وجود اعلام استعفای سرژ سرکیسیان از نخست وزیری اعلام کرد که به دلیل بحران سیاسی به وجود آمده، ائتلاف احزاب حاکم بر این کشور را ترک و با برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور موافق است.

نیکول پاشینیان، نامزد اپوزیسیون برای پست نخست وزیر چهارشنبه شب خواستار کناره گیری نخست وزیر موقت و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شد. او از کارن کاراپتیان خواست تا با پذریش پیروزی مردم در پی جاه طلبی نباشد. خبرگزاری تاس از انتخاب نخست وزیر جدید ارمنستان در تاریخ اول ماه مه در پارلمان این کشور خبر داده است.

این در حالی است که روز چهارشنبه ۱۵ آوریل حزب فدراسیون انقلابی ارمنی و ارمنستان مرفه از جنبش اعتراضی مردم حمایت کردند.

رویترز
نیکول پاشینیان، رهبر مخالفان ارمنستانرویترز

نیکول پاشینیان پیش از این اعلام کرده بود که به درخواست مردم حاضر به اداره کشور در پست نخست‌ وزیری آینده است. از سوی دیگر وی خواستار انتقال سریع قدرت به مردم و کناره‌گیری کارن کاراپتیان، نخست وزیر موقت و هم حزبی سرژ سرکیسیان است.

آقای پاشینیان چهارشنبه شب طی سخنرانی در جمع تظاهرکنندگان خواستار استعفای کل دولت شد. وی گفت که حزب جمهوری‌خواه ارمنستان مدت ۲۰ سال است که بر پارلمان این کشور مسلط است و ارمنی‌ها خواستار انتخابات جدید و چهره‌های تازه در سیاست هستند. معترضان نیز فریاد می‌زدند: «مرگ بر حزب جمهوری خواه»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رویترز
حامیان رهبر اپوزیسیون ارمنستان در خیابان‌های ایروان، پایتخت این کشوررویترز

به درخواست نیکول پاشینیان قرار است امروز پنج شنبه تظاهرات اعتراضی ادامه یابد و رانندگان خیابان‌های پایتخت را با خودروهای خود مسدود کنند.

وی همچنین در جمع تظاهرکنندگان گفت که در دیدار با مقام روسیه به او اطمینان داده شده است که مسکو در امور داخلی ارمنستان دخالت نخواهد کرد.

یک روز پس از اعلام استعفای سرژ سرکسیان، روسیه اعلام کرد که «آشفتگی» سیاسی در ارمنستان، متحد نزدیک خود را هم سبک انقلاب اوکراین نمی‌داند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیکول پاشینیان: اگر نخست وزیر شوم، لباس پوشیدنم را عوض می‌کنم

سالگرد کشتار ارامنه و رد ادعای نسل‌کشی از سوی ترکیه

فرانسه با انعقاد قراردادهای نظامی با ارمنستان قدم در حیاط خلوت روسیه می‌گذارد