اولین دیدار پمپئو با وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در بروکسل

اولین دیدار پمپئو با وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در بروکسل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر خارجه آمریکا پس از حضور در نشست بروکسل به عربستان و اسرائیل سفر خواهد کرد.

آگهی

مایک پمپئو که روز پنجشنبه به عنوان وزیر خارجه تازه آمریکا از سوی سنای آن کشور تایید شد، روز جمعه در نشست وزاری خارجه عضو ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، شرکت کرد. رئیس پیشین سیا اولین بار است که در مقام جدید خود با همتایان اروپایی دیدار و گفتگو می کند.

آقای پمپمئو در مسائل جهانی دیدگاهی نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده دارد. مدیر پیشین سازمان سیا یک جمهوریخواه تندرو محسوب می شود که مانند دونالد ترامپ پیش از ورود به عرصه سیاست به امور تجاری بود. او قبل از عضویت در کنگره آمریکا ریاست یک شرکت فعال در عرضه و توزیع تجهیزات میدان های نفتی را برعهده داشت. مایک پمپئو سه دوره نماینده ایالت کانزاس در مجلس نمایندگان آمریکا و عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان و کمیته انرژی و تجارت این مجلس بود.

نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در واقع آماده سازی نشست مهم رهبران کشورهای عضو این پیمان در ماه ژوئن آینده است.

بیشتر بخوانید:

محور اصلی نشست کنونی مبارزه با اقدامات روسیه در شرق اروپا و در کشورهایی چون اوکراین و گرجستان و همچنین مقابله با اقتدار ایران و روسیه در سوریه است.

همچنین وزرای خارجه درباره راه های تبادل تجهیزات نظامی و آماده سازی جاده های اروپایی برای خودروهای سنگین نظامی گفتگو می کنند.

مایک پمپئو در این نشست همانطور که بارها رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است سعی می کند تا دیگر کشورهای عضو ناتو نیز در بودجه مشترک این سازمان بیشتر سرمایه گذاری کنند و بار مالی آن کمتر روی دوش ایالات متحده بماند. مایک پمپئو بلافاصله پس از سفر خود به بروکسل راهی خاورمیانه می شود و در آنجا با رهبران و مقامات دو متحد اصلی آمریکا در ریاض و بیت المقدس دیدار خواهد کرد.

وی پس از بازدید عربستان و اسرائیل راهی اردن خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: چین و اتحادیه اروپا خیلی لوس شده‌اند

کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا به ریاست جینا هسپل بر سیا رای مثبت داد

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست