رابطه ترامپ با سران فرانسه و آلمان؛ از سفر ۳ روزه ماکرون تا ملاقات ۲ ساعته با مرکل

رئیس جمهوری آمریکا و صدراعظم آلمان
رئیس جمهوری آمریکا و صدراعظم آلمان Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در بسیاری از رسانه ها رابطه صدراعظم آلمان با رئیس جمهوری آمریکا در جریان اولین سفر آنگلا مرکل به واشنگتن پس از انتخاب دونالد ترامپ «غیردوستانه» توصیف شد.

آگهی

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در حالی روز جمعه در کاخ سفید با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیدار خواهد کرد که در مقایسه با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه استقبال به مراتب سردتری از او صورت خواهد گرفت.

صدراعظم آلمان برخلاف رئیس جمهوری فرانسه که در جریان سفر سه روزه خود به ایالات متحده با عالی ترین میزان تشریفات مورد استقبال قرار گرفت تنها حدود دو ساعت را با دونالد ترامپ سپری خواهد کرد.

رهبران آمریکا و آلمان روز جمعه پس از حدود ۲۰ دقیقه گفتگوی رودررو قرار است ناهار را به مدت ۹۰ دقیقه با یکدیگر صرف کنند. پس از آن دونالد ترامپ و آنگلا مرکل در یک نشست خبری مشترک شرکت می کنند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

@cartoonmovement
تفاوت استقبال از ماکرون و مرکل در آمریکا@cartoonmovement

هر چند رئیس جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان در رابطه خود با دونالد ترامپ رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته اند اما به نظر می رسد در نهایت هدف نهایی هر دو جلب نظر رئیس جمهوری آمریکا به مواضع اتحادیه اروپا در موضوعات مختلف باشد.

امانوئل ماکرون امیدوار بود با برقراری رابطه صمیمانه با دونالد ترامپ بتواند در نهایت بر موضع او در مورد بسیاری از اختلافات دو طرف از جمله توافق هسته ای با ایران، تغییرات اقلیمی، تجارت جهانی و ... تاثیر بگذارد. در مقابل آنگلا مرکل که رابطه صمیمانه ای با باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده داشت از همان ساعات اولیه انتخاب دونالد ترامپ به سمت ریاست جمهوری آمریکا روش متفاوتی را برگزید.

صدراعظم آلمان در نوامبر سال ۲۰۱۶ پس از انتخاب دونالد ترامپ در پیام تبریک خود به رئیس جمهور منتخب آمریکا او را به احترام به ارزشهایی همچون دموکراسی، حقوق بشر، آزادی و کرامت انسانی دعوت کرد.

در بسیاری از رسانه ها رابطه صدراعظم آلمان با رئیس جمهوری آمریکا در جریان اولین سفر آنگلا مرکل به واشنگتن پس از انتخاب دونالد ترامپ «غیردوستانه» توصیف شد. هنگام دیدار رهبران دو کشور در ماه مارس سال ۲۰۱۷ در اتاق کار رئیس جمهوری آمریکا برای لحظاتی به نظر می رسید که دونالد ترامپ با وجود تمایل آنگلا مرکل [از فشردن دست او خودداری می کند](بازتاب گسترده دست ندادن ترامپ و مرکل در اتاق بیضی شکل کاخ سفید).

در آن زمان بسیاری از رسانه های آلمان شهامت صدراعظم این کشور در مواجهه با دونالد ترامپ را ستودند. اکنون نیز در آستانه سفر صدراعظم آلمان به آمریکا رابطه نه چندان صمیمی دونالد ترامپ با آنگلا مرکل توجه برخی رسانه ها را به خود جلب کرده است. هفته نامه آلمانی اشپیگل بر روی جلد خود تفاوت رویکرد سران آلمان و فرانسه در برابر دونالد ترامپ را با تیتر «چه کسی ناجی غرب خواهد شد؟» به تصویر کشیده است.

توئیتر
روی جلد هفته نامه اشپیگلتوئیتر

محور مذاکرات روز جمعه آنگلا مرکل با دونالد ترامپ توافق هسته ای با ایران، رویکرد «حمایت گرایانه» رئیس جمهوری آمریکا از تولید داخلی کشورش در عرصه تجارت جهانی، خط لوله گاز نورداستریم بین روسیه و اتحادیه اروپا و مشارکت آلمان در بودجه نظامی ناتو خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«موگرینی و همکارانش سناریوی فردای برجام را پیش بینی نکردند»

دونالد ترامپ: نظر رئیس جمهور فرانسه را نسبت به ایران تغییر دادم

ترامپ با برجام چه می‌کند؟