آلمان، فرانسه و بریتانیا برای حمایت از توافق هسته‌ای ایران هم‌پیمان شدند

Theresa May
Theresa May Copyright REUTERS/Francois Lenoir
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رهبران سیاسی آلمان، فرانسه و بریتانیا تاکید کردند که توافق هسته‌ای ایران «بهترین راه» برای جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای است.

آگهی

دفتر ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رهبران آلمان، فرانسه و بریتانیا به این نتیجه رسیده‌اند که توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی «بهترین راه» برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

بر اساس این بیانیه، این توافق نظر پس از گفتگوی تلفنی خانم می با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان حاصل شده است.

رهبران سه کشور قدرتمند اروپایی همچنین تایید کرده‌اند که این توافق باید گسترده‌تر شود و موضوعاتی همچون برنامه‌های موشکی ایران، فعالیتهای ایران پس از پایان یافتن مدت توافق و فعالیتهای ایران در خاورمیانه که منجر به بی‌ثباتی منطقه می‌شود را نیز در بر بگیرد.

بر اساس این بیانیه «آنها متعهد شده‌اند که همکاری نزدیک با یکدیگر و با آمریکا را برای مقابله با طیف وسیعی از چالش‌های مرتبط با ایران ادامه دهند».

گفتگوی دوبارۀ رهبران سه کشور دربارۀ ایران، در زمانی کمتر از دو هفته تا تصمیم گیری جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا انجام شده است؛ تصمیمی که ممکن است به تحمیل تحریم‌های جدید علیه ایران یا خروج آمریکا از برجام منجر شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترزا می خطاب به نتانیاهو: همچنان به توافق هسته‌ای پایبندیم

کریستوفر فورد: دربارۀ برجام مذاکره نمی‌کنیم، دنبال یک توافق مکمل هستیم

ترامپ و برجام؛ از پیشنهاد ماکرون برای توافق جدید تا واکنش ایران