رفع اختلال سراسری پیام‌رسان تلگرام

رفع اختلال سراسری پیام‌رسان تلگرام
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اختلال پیام‌رسان تلگرام که از صبح یکشنبه در ایران و اروپا آغاز شده بود بعد از ظهر همین روز رفع شد.

آگهی

پیام‌رسان تلگرام از صبح روز یکشنبه در اروپا و ایران از دسترس خارج شد. بنابر اعلام کاربران ایرانی امکان دسترسی به این پیام‌رسان حتی با فیلترشکن نیز ممکن نبود. این اختلال پس از چند ساعت و از بعد از ظهر یکشنبه رفع شد.

در طول یک ماه گذشته اخبار ضد و نقیض بسیاری در خصوص صدور دستور فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام منتشر شده و به تازگی هم کانال‌های تلگرام مقام‌های دولتی و تمامی نهادهای دولتی تعطیل شده و به پیام رسان‌های داخلی منتقل شده است. همچنین مطابق گزارش‌های برخی رسانه‌ها طی روزهای گذشته فعالیت این پیام‌رسان در ایران کند شده بود. بر این اساس در دقایق اولیه بروز اختلال روز یکشنبه، برخی گمانه زنی‌ها در خصوص فیلترینگ تلگرام در ایران قوت گرفت.

با این وجود اول دورف، مدیر تلگرام در توئیتی علت قطعی تلگرام داغ شدن یکی از سرورهای تلگرام است. پاول دورف ضمن اعلام این خبر از کاربران تلگرام عذرخواهی کرد و خبر از حل مشکل در ساعات آینده داد.

اطلاع رسانی رفع اختلال پیام‌رسان تلگرام

آقای دورف، اختلال تلگرام در قاره اروپا را تائید کرده بود ولی اشاره‌ای به ایران نکرده بود. این اختلال بعد از ظهر یکشنبه رفع شد و در پیام توئیتری این پیام‌رسان از ایران نیز به عنوان یکی از مناطقی که تلگرام دچار اختلال سراسری شده بود، نام برده شد.

آخرین اخبار جهان را از طریق تلگرام و واتس اپ یورونیوز فارسی دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آماده سازی برای فیلترینگ تلگرام؟ کانال رهبر ایران و معاون اول رئیس جمهوری تعطیل شد

نروژ، شرکت متا را به دلیل استفاده از اطلاعات شخصی کاربران با جریمه روزانه ۱۰۰ هزار دلاری تهدید کرد

اتحادیه اروپا با انتقال داده‌های شخصی کاربران به آمریکا موافقت کرد